Nog maar een week! - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu Nog maar een week! - Reisverslag uit Lisse, Nederland van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu

Nog maar een week!

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

13 September 2014 | Nederland, Lisse

Hoi allemaal!

Vandaag werd ik wakker en ik dacht: holy moly, over een week ben ik al in Engeland, heb ik mijn roommates al ontmoet, waarschijnlijk de buurt een beetje verkend, kamer ingericht en dat soort dingen. En praat ik voor het eerst in mn leven fulltime Engels, oh my god.

Over precies een week is het al zover. En eigenlijk moet ik nog zoooo veel regelen. Ik moet nog naar de kapper, want ja, stel je voor dat ik in Engeland moet... Ze hebben daar allemaal van dat rare haar met gekke kleurtjes enzo, moet je niet willen. Verder moet ik nog pannen, washandjes, luchtjes, deo, elektrische tandenborstel, mappen, schriften, pennen, een agenda, wat motivatiebrieven schrijven en opsturen voor een stageplek in februari, bedenken wat voor kleding ik mee wil (altijd lastig), afscheid nemen van mn lieve vriendinnetjes, van mn familie, van dekamarkt. En dat allemaal voor 'even' drie maanden studeren in Engeland. Heb er wel echt super veel zin in hoor! Maar nu het allemaal wat dichterbij komt, is het toch wel spannender dan ik had gedacht. Oh, misschien heb ik ook nog wel wat sokken en ondergoed nodig eigenlijk..

Maargoed, Engeland. Ik zit daar dus in het plaatsje Ipswich. Dat is aan de kust en ongeveer twee uur van Londen vandaan met de trein. Guess who is going to do christmas shopping over there, ohhhyeah! Ik ga daar dus naar school, the University Campus Suffolk. Daar ga ik drie vakken volgen: Financial Strategy, Contemporary issues in the Event sector en Leadership and Management. Niet allemaal super makkelijke vakken, maargoed, ik hou van een uitdaging. Verder heb ik alleen les op maandag, dinsdag en vrijdagochtend, dus dat betekent dat ik de rest van de dagen zelf mag invullen. Natuurlijk zal ik dingen voor school moeten doen, maar ik ga daar ook zeker een beetje de omgeving verkennen, wat dagen naar mn familie in Staveley en veel excursies en leuke dingen doen om Engeland wat beter te leren kennen.

Verder ga ik echt helemaal alleen naar deze school. Hier heb ik voor gekozen, zodat ik mezelf ook wat beter kan leren kennen. De mensen die me kennen, weten dat ik verlegen ben en vaak niet heel veel zeg, vaak wat onzeker ben, maar dat wil ik dus veranderen. Doordat ik alleen naar Engeland ga, moet ik wel op mensen afstappen en met ze praten om ze te leren kennen anders ben ik daar forever alone. Niet helemaal de bedoeling natuurlijk. Door deze ervaring hoop ik gewoon dat ik dan wat zekerder in mn schoenen kom te staan. Ik kom dus terug als een totaal ander mens, guys. Bereid jullie voor!

Nou, via deze weg hoop ik jullie wat meer informatie gegeven te hebben over wat ik daar nu precies ga doen en waarom. Verder ga ik jullie in Engeland op de hoogte houden over mijn belevenissen daar door elke week een blog te schrijven.
Deze laatste week ga ik nog lekker genieten van het leven en alles wat me toekomt in dit kleine, mooie Lisse en ondertussen alvast dromen over Engeland en prins Harry. Want ja, zodra ik in Engeland zit, is de jacht op hem geopend.

Liefs,
Shelley

  • 13 September 2014 - 10:43

    Fleur:

    superleuk om te lezen meis, en heel veel succes X

  • 13 September 2014 - 11:35

    Marije:

    Het komt allemaaal goed! Ben super trots op je xxx

  • 13 September 2014 - 13:38

    Coby:

    Heel veel succes daar en goed van je om dit alleen te ondernemen!
    Leuk dat we mee mogen lezen.

  • 13 September 2014 - 14:57

    Erica:

    Jee Shel, dat klinkt niet eenvoudig maar des te knapper dat je het gaat doen. Heel veel succes en we gaan je volgen. Liefs van Eer

  • 13 September 2014 - 19:27

    Erna Smit:

    Lieve Shelley.Alleen al door deze stap te zetten toon je al lef.Knap hoor.Ik wens je heel veel succes en plezier.Ga lekker genieten en straks ben je een hele mooie en leerzame ervaring rijker.Liefs en een knuf Erna.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lisse

Shelley

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 7412

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 24 December 2014

Study abroad

Landen bezocht: