Eerste weekje - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

27 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hoi allemaal!

Mijn eerste weekje als Brit is alweer voorbij en ik moet zeggen dat het me wel goed bevalt, ondanks de ups en de downs. Gelukkig skype ik veel met mn ouders en vrienden, zodat ik me na een gesprek van minimaal drie kwartier weer veel beter voel en er weer tegenaan kan!

Nou, ik had jullie verteld dat ik deze week een soort introductieweek zou hebben, maar dat was dus helemaal niet waar. De introductieweek en alle activiteiten worden georganiseerd voor de eerstejaars zodat ze hun klas goed leren kennen. Nu ben ik natuurlijk een ontzettend grote uitzondering en blijk ik dus een derdejaars te zijn hier die in een klas terecht komt met mensen die elkaar al super goed kennen, altijd fijn! Uiteindelijk heb ik wel aan wat van de activiteiten mee gedaan, zodat ik toch nog uit mn kamertje kwam en wat contact had, want gaaash wat heb ik daar behoefte aan zeg..

Nou maandag had ik om 4pm een gesprek op school met mijn international coördinator, John, en mijn academic coördinator, Laura. Het zijn echt suuuper lieve mensen en willen me met alles helpen als ik problemen heb, dus dat is wel heel erg fijn! Laura heeft me ook meegesleept naar een aantal activiteiten in de rest van de week, want oh wat was het belangrijk dat ik mensen leerde kennen. Well, I really appreciated that! Maargoed. Tijdens dat gesprek vertelde Laura me ineens dat een vak dat ik zou gaan volgen, Financial Strategy, niet door zou gaan, omdat er geen docent voor is. Are you kidding me? Ze had er wel allemaal varianten voor gezocht en uiteindelijk kwam ''Management Accounting'' dichtbij in de buurt. Nou, eenmaal erover uit te zijn samen, dat dat mijn vak zou gaan worden, leerde ik John kennen. Super lieve man, beetje gay maar dat maakt hem zo leuk. Hij vertelde me dat er maar twee(!) andere Erasmusstudenten zijn, twee Spaanse jongens. Toen vroeg hij of ik een vriend had. Ehmm, nee heb ik niet? Nouuu, in die man kwam cupido naar boven ofzo want hij begon die Spaanse jongens helemaal aan me aan te prijzen, dat ze zo ontzettend leuk zijn en dat ik ze maar snel moest ontmoeten enzo. Hij kreeg me wel nieuwsgierig, maaar ik moest nog even wachten tot woensdagmiddag. Daarna heeft hij me een rondleiding door de school gegeven, jeeeetje wat is die groot zeg. Dit gebouw heeft al zes verdiepingen en daarnaast zijn er ook nog een H-building en een T-building. Geen idee waar die zijn, dus dat wordt nog leuk. Vervolgens vroeg hij of ik me al ''enrolled'' had. Dus of ik al officieel studente was op deze school, een studentenpasje had, dat soort dingen. Ehm, nee, want ik ben er net twee dagen. Nou, wij op de computer enrolled, allemaal informatie ingevuld enzo. Die man had zn research gedaan hoor, want hij wist alles te vertellen wat ik in moest vullen. Wel handig, hoefde ik het voor mezelf niet te vertalen. Vervolgens zei hij; well, we have to make a picture of you for your studentcard. HAHAHAHAHA dacht het niet he. Gekke meneer, ik haaaat foto's. Maargoed, zo beleefd als ik was ging ik met hem mee. Dit is echt leuk. Kwamen we in een hokje, helemaal afgeschermd in een hoekje van de school, stond er een macbook. Dus ik dacht; huh? We gingen een foto maken? Moest ik voor de laptop gaan zitten en, komt ie, een SELFIE maken met de webcam, hahahaha. Hoe met de tijd mee is deze school?! Wel awkward dat hij erbij bleef staan en ik niet op commando kan lachen, maargoed, maakt niet uit. Eenmaal die foto gemaakt te hebben, namen we afscheid en zouden we elkaar woensdagmiddag weer zien met de meeting voor de internationals.

Dinsdagochtend was er een freshers' fair op school. Er stonden allemaal standjes die gratis dingen uitdeelden enzo en de eerste duizend mensen zouden een goodiebag krijgen. Nou, ik stond daar natuurlijk om tien uur precies he, Nederlander die ik ben. Na een beetje rond gelopen te hebben en allemaal tasjes en dingen in mn handen geduwd gekregen, ging ik voldaan weer naar huis. Even al mn tasjes bekeken en er zaten allemaal coupons in met discounts bij verschillende restaurantjes en barretjes, dus opzich is dat wel leuk! 's Middags wilde ik even weg en had ik bedacht om naar de stad te lopen. Dus, daar ging ik, vol goede moed. Heenweg was best leuk, terug weg daarentegen.. Op de een of andere manier verdwaal ik elke keer als ik terug loop, geen idee hoe dat kan. Gewoon niet zo geografisch ingesteld ofzo? Maargoed, liep ik in de stad. Beetje winkeltjes kijken enzo, kwam ik de.... *tromgeroffel* PRIMARK tegen. Ohhh wat voelde ik me gelukkig zeg. Dus daar heb ik lekker een tijdje in doorgebracht, maar heb niet heel veel kunnen vinden eigenlijk. Is wel goed ook voor de portemonnee, dus was wel trots op mezelf. Heb dan wel een paar zwarte laarsjes gekocht, want ik zag ze hangen en elke keer werd ik er weer naar toegetrokken, alsof ze mn naam riepen ofzo. Dus ik MOEST ze wel hebben. Zal een fotootje toevoegen van ze! Daarna ben ik nog even de claire's binnen gestapt en daar heb ik twee nagellakjes gekocht. Jaja, ik weet het, Shelley aan de nagellak. Komt niet zo heel veel voor, maarja, zo kom ik de dag tenminste door aangezien mn nagels tien keer mislukken en ik ze dan weer opnieuw kan gaan doen. Goede bezigheidstherapie! 's Avonds heb ik het eten lekker simpel voor mezelf gehouden aangezien ik niet zo'n heel goede kok ben; wraps met sla, tomaat, komkommer, stukjes ham, kaas en een sausje. Was echt wel lekker hoor, phoe!

Voor woensdagochtend had ik me ingeschreven om mee te gaan met een bustrip vanaf school. Dit zou dan, was mij gezegd, een bustrip door de stad zijn om zo te kijken waar alles precies is en om de stad beter te leren kennen. Nou, ook een goede mogelijkheid om mensen te leren kennen. Ik moest om 10:30 op school zijn, dus daar ging ik dan, vol goede moed, om 10:15 richting school. Het is maar twee minuten lopen, maar dan kon ik het lokaal nog zoeken. Nou, ik had beter om 09:30 weg kunnen gaan want dat verrekte lokaal was nergens te vinden. Uiteindelijk na een heel rondje school maar naar de infozone gegaan en gevraagd of ze wisten waar het lokaal van de bustrip was. Huh, bustrip? You mean the boattrip? Nou ik wist toch echt honderd procent zeker dat ik met een bus ging hoor. En toen zei ze ineens; oooh, that is room WLT1. Eh, ja, dankje, daar was ik ook al over uit, maar waar is die dan?! Nou, bleek ik er al tien keer langsgelopen te zijn. Awkward. Duuus ik kwam beetje te laat in het lokaal, maar daar stond Laura alweer met haar big smile op haar gezicht. Oooh Shelley, you came, that is great. Have a seat! Wat een lieve vrouw is dat toch. Dus ik ging zitten en de mensen van de bus gingen beetje uitleggen wat nou de bedoeling is enzo. Moesten we dus ondertussen ook een quiz doen. Hmm, leuk... Ging Laura, die o zo aardige vrouw, ineens vertellen dat we groepjes van vier moesten maken. Nouuu, toen was ze ineens niet zo aardig meer. Zat ik daar, all by myseeeeelf. Maar gelukkig zat er een jongen naast me, Peter uit Londen, die vroeg of ik bij hem en twee andere meiden wilden. OH THANK YOU SO MUCH. Hij spreekt zn naam overigens uit zonder de ''t'', like Peaah. Super grappig. Heb hem al vaak geïmiteerd met mama samen via skype. Nou, eerst even met zn allen op de foto, want jaaaa daar houden we van, joepie.. Daarna de bus in en zat ik weer naast Peter. Hem een beetje leren kennen, beetje gepraat en gelachen enzo, was gezellig. Maargoed, ging de bus ineens stoppen. Dus ik dacht; huh? We zijn net tien minuten onderweg. Ja, allemaal uitstappen en de dan mogen jullie beginnen met de quiz. Twaalf uur allemaal weer op school! WAT?! Ik heb mn nieuwe schoenen aan, jongens kom ooop, dit trekken mn voetjes niet. Nou en dat deden ze inderdaad niet, dikke blaren op mn tenen alles. Maargoed, was wel suuuper gezellig met mn groepje en heb zelfs nog een baan aangeboden gekregen in een restaurantje! Wie weet ga ik dat doen, maar moet er nog over nadenken.

Eenmaal terug op school, kregen we de uitslag van de quiz ennn wij hadden niet gewonnen. He wat jammer nou. Rond half een waren we klaar en ik had om een uur een meeting op de zesde verdieping met John en alle internationale studenten. Ik ben dus maar eventjes op de ground floor gaan zitten en met mensen gewhatsappt want ik heb wifi op school, thank god. Kwart voor een ging ik naar boven, want dan kon ik tenminste niet te laat komen. Nou, gelukkig was alles goed aangegeven en kwam ik in het lokaal. Zaten er drie meisjes. Een uit Pakistan en twee uit Indonesië. Dus met hun even lekker gepraat en dat was wel gezellig! Daarna kwamen er nog zes Roemenen, een meisje uit Namibië, nog een jongen uit Indonesië, een meisje uit Barbados en de twee Spaanse jongens. Voor de mensen die het zich afvragen, ze waren lelijk. Dus helaas John, je taak als cupido is mislukt. Nou, tijdens die meeting kregen we allemaal informatie over Brittanië. Want ja, het heet Brittanië, we zijn nu niet in Engeland, want daar horen Schotland enzo ook bij ofzo. Snapte het niet helemaal, maar oke. Toen de meeting afgelopen was en het allemaal wat duidelijker was hoe we ons moeten gedragen als een echte Brit, kregen we nog iets nieuws te horen. De mensen die Engels niet als hun eerste taal hebben (waarschijnlijk iedereen, want daarom zijn we hier als internationale studenten.....), moesten nu even naar de library om een test af te leggen om te kijken hoe goed je Engels is. Ehm, wat? Nu? Geen voorbereiding niks nodig? Nou, daar gingen we dan met zn allen, vol goede moed, naar de library. Eenmaal daar aangekomen echt een suuuper lieve man ook weer die ons ging vertellen dat we een essay van zo'n 250 woorden moesten schrijven. Zo kon hij zien waar onze sterktes en zwaktes zouden liggen. Volgende week krijg ik de uitslag en natuurlijk laat ik het jullie weten! Had er opzich wel een goed gevoel over, dus ben benieuwd!

Donderdag had ik eiiiindelijk ook eens een introductiemiddag. Ik zou mn klas leren kennen en informatie krijgen over de lessen die ik ga volgen enzo. Dus ik kwam de klas in en ging lekker en het hoekje zitten vooraan, zodat ik niet zo op zou vallen. Beetje de kat uit de boom kijken enzo. Komt er ineens een meisje naar me toe. Hoi, wat doe jij hier? Ik ken je helemaal niet. Oh, ja nee ik vind het ook super leuk om jou te ontmoeten hoor, gash. Dacht dat Britten zo beleefd waren. Nou, ik uitgelegd dat ik een Erasmusstudente ben uit Nederland en hier voor drie maanden zit dit dat. Vond ze allemaal wel heel interessant, dus heb uiteindelijk nog even met haar gepraat. Toen liep ze weg en zei ze; nice to meet you, Shelley. Jaaa, bedankt. Top. Ook leuk om jou te ontmoeten! Toen meende ik het wel. Leerlingen druppelden een voor een binnen en ook uiteindelijk de docent van de Business Modules. Ik ben apart en ga vakken uit twee verschillende modules volgen, namelijk Financial Strategy uit de Business module en Contemporary Issues in the Event Management Sector en Leadership and Mangement uit de Event Module. Ohhh dat was ik nog vergeten te zeggen! Financial Strategy gaat uiteindelijk toch wel door! Laura had een beetje een chaos in haar hoofd en heeft me allemaal gekke dingen verteld die niet waar zijn, dus dat is wel super fijn!

Maargoed. Ik zat daar lekker in mn hoekje, beetje mensen te kijken en te luisteren naar de docent toen Laura ineens zei; hebben jullie al kennis gemaakt met Shelley? Ze is een Erasmusstudente uit Nederland en zit bij jullie in de klas voor de komende drie maanden. Zeg allemaal eens hoi tegen Shelley. Die vrouw wordt steeds minder leuk... Nou, na allemaal informatie gehad te hebben over hun scriptie die ze moeten schrijven, wat overigens super interessant was voor mij (not), hadden we twintig minuten pauze en zouden we daarna kennis gaan maken met de docenten. Ik ging alvast naar het andere lokaal en heb met wat klasgenootjes gepraat enzo. Toen stelde Laura me voor aan een van de docenten. Zij zal mij Contemporary Issues geven. Die vrouw kwam aan het woord en ging vertellen wat we allemaal moesten doen voor ons cijfer enzo. Zijn drie losse opdrachten, dus ben benieuwd. En ook zij begon haar verhaal met; kennen jullie Shelley al? Erasmusstudente uit Nederland blablabla. Zeg allemaal eens hoi. GASH, SERIOUSLY? Knock it off oke?! Nou, na mn tweede een-hoofd-zo-rood-als-een-tomaat-momentje gehad te hebben, kon het niet meer erger worden. Of toch wel? Mn docent Leadership and Management kwam zichzelf voorstellen. Hij is eng. Ik vergelijk hem een beetje met een docent van Inholland die geen les kan geven, Paul. Maar deze schijnt wel heel goed in zn lessen te zijn, dus ben benieuwd. Ben nu in ieder geval een beetje bang voor hem en dat is nooit goed. Nou, na alle introducties van docenten gehad te hebben, zat de introductiemiddag er op en mochten we naar huis. Heb ik nog even een serietje gekeken en daarna ging ik koken. Nouja, koken... Tosti ham, kaas, ananas in de pan. NOOIT MEER. Eentje brandde aan en nu is mn pan naar zn grootje, maargoed, heb tenminste van een tosti kunnen genieten. Toen voelde ik me wel echt een mislukkeling, maar ach, ben nog drie maanden hier waarin ik me kan ontwikkelen tot een ware chefkok. Positief blijven!

Toen was het alweer vrijdag en vandaag had ik geen plannen. Maarja, ik moest toch een beetje bezig blijven en daarom heb ik eerst 's ochtends lekker een stukje hardgelopen. Ben langs het station gerend en langs het stadion van de voetbalclub hier. Was wel een leuke route die ik gevonden had, dus misschien ga ik die morgen wel weer rennen. Daarna lekker vampire diaries afgekeken. Nu moet ik wachten tot volgende week als het nieuwe seizoen uit komt, miehh. Daarna met Marije geskyped, want ja we missen elkaar zo erg. Vervolgens had ik een heel interessant gesprek met Fleuremans. Ik had namelijk een wasmand vol met onderbroeken, sokken en een shirtje. Maar om daarmee nou naar de wasmachine te gaan beneden ergens vond ik zo'n onzin. Toen kwam Fleur met het GE-NI-ALE idee om het gewoon in de wasbak te wassen. Soppie er in, wasje er in en laten weken maar. Ben je eeuwig dankbaar, Fleuremans! Dus dat heb ik gister ook gedaan. Daarna dacht ik; hmm, laat ik mn kamer eens schoon gaan maken. Dus, daar ging ik. Bezempie er doorheen, lappie over mn bureau en kastjes. Moest echt een beetje aan Ernst en Bobbie denken. Dat liedje van; en het ruikt zo fris. Als het schoooon is. Er is nu niets meer dat nog stinkt, want alles glimt en blinkt. Ja, jeugdsentiment. Nou, mn kamertje ruikt weer heeeerlijk en al mn haren zijn van de grond af. Kledingkast is opgeruimd. Was zo lekker bezig gisteren. Daarna ben ik begonnen met een nieuwe serie; pretty little liars. Snap er nu nog geen drol van, maargoed, dat komt vanzelf volgens Marije. Ben alleen nu al gefrustreerd over het feit dat ze elke keer smsjes en dingen krijgen van ''A'' en dat ze er nog niet achter zijn wie dat is. En over vijf seizoenen zijn ze dat nog niet, gaaaash. Hopen dat ik mn geduld zo lang kan bewaren.

's Avonds wilde ik heel graag weg, want ik wilde niet nog een avond alleen op mn kamer zitten. Dus daar ging ik dan, held op sokken, naar het kroegje hiernaast. Het heet ''Cult'' en er zou allemaal live muziek zijn enzo. Dus ik dacht; nou, daar zullen wel mensen van mijn leeftijd zijn waar ik mee in contact kan komen enzo. Mn moed zakte me in de schoenen zodra ik naar binnen liep. Alleen maar oude mensies. Dus helaas was ik weer snel weg en heb ik alsnog de avond op mn kamer doorgebracht. Op dat moment zat ik er wel even heel erg doorheen en wilde ik het liefst keihard gaan huilen. Mijn roomies zijn namelijk niet wat ik verwacht had. Eentje is altijd weg, de ander is altijd met haar eigen vriendinnen want ze komt hier vandaan en die andere twee zitten alleen maar op de kamer te xboxen en komen eruit om eten of drinken te pakken en gaan dan weer naar hun kamer. De twee xbox-girls vinden het ook niet leuk om uit te gaan, dus daar heb ik niet zoveel aan. Ik zie ze bijna nooit. Er zit nooit iemand in de woonkamer of in de keuken, dus dat is wel heel erg jammer! Gelukkig heb ik gisteravond nog even met mama, papa en daley geskyped en dat vrolijkte me wel weer op!

Vandaag ga ik maar eens ontdekken waar de wasmachine staat en waar ik mn vuil weg kan gooien. Verder ben ik van plan om even naar de vvv hier te lopen om te vragen wat voor leuke excursies er te doen zijn en dan kijken wat ik nog wil gaan doen. Verder ga ik denk lekker mn serie kijken en nog even wat kleine boodschappen doen. Nagellakjes kopen en dan is mn dag alweer voorbij.

Volgende week beginnen mn lessen en daar ben ik echt heeeel erg blij mee! Heb ik eindelijk wat dingen te doen en kom ik in contact met mensen. Heb nog nooit zo erg naar school verlangd eigenlijk, haha. Ben benieuwd wat deze week me weer te wachten staat!
Tot volgende week!

Liefs,
Shelley

  • 29 September 2014 - 22:44

    Erica:

    Wat een verslag meid, je schrijft geweldig, plezier om te lezen al klinkt het toch wel een beetje eenzaam. Ik vind wel dat je superdapper alles aanpakt en overal alleen op af gaat. Knap hoor! Heeft alvast mooie laarzen en nagels opgeleverd :-) Zet hem op komende wee!!. Liefs van Eer

  • 29 September 2014 - 22:46

    Erica:

    Moet uiteraard "week" zijn

  • 30 September 2014 - 16:57

    Margreth Van Elk:

    Hoi shelley, spannend allemaal zeg! maarre...... jij komt er wel hoor ,daar ben ik niet bang voor . Succes met alles! Groetjes, Margreth.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Shelley

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 7404

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 24 December 2014

Study abroad

Landen bezocht: