Eerste schoolweek! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu Eerste schoolweek! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu

Eerste schoolweek!

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

04 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hoi allemaal!

Mn tweede weekje hier zit er alweer op en daarmee ook mn eerste schoolweek. Voor zover ik het een schoolweek mag noemen. Ik heb twee lessen gehad deze week, want de derde viel al uit omdat deze aardige meneer met zn kont in California zit. Had best willen ruilen.

Goed, nadat ik zaterdag mn blog had geschreven ben ik er nog even lekker op uit gegaan. Heb wat door de winkelstraat gelopen, weer wat nagellakjes gekocht (roze, rood en kakigroen waren mn nieuwe aanwinsten) en heb het die paar uurtjes wel echt naar mn zin gehad. Het was heel gezellig in de stad met een klein marktje met allemaal verschillende soorten kraampjes, allemaal eetkraampjes met typisch Engels voedsel (moet nog even de moed verzamelen om eens iets te proberen) en ook veel straatmuzikanten. De straatmuzikanten verschilden nogal. Meesten waren alleen, maar sommige waren ook in duo's en ook de muziekstijl was bij elke muzikant anders. Ben ze allemaal even langs gegaan en geluisterd, zijn wel echt goede muzikanten hoor, jeetje. Heb ze alleen geen geld gegeven, Nederlander die ik ben.. Daarna wilde ik terug lopen naar mn accommodatie toen ik ineens een hele groep mensen zag staan. Nieuwsgierig als ik ben, wilde ik natuurlijk wel even weten wat er daar aan de hand was. Aangezien ik niet zo groot ben , niet over de mensen heen kon kijken en het toch wilde zien, ben ik maar ''door'' de mensen heen gaan kijken. Sommige stonden wat verder uit elkaar, dus kon ik zien wat er aan de hand was. Stond daar dus een meneer heeeel grote bellen te maken met een soort touw in zn handen. Wel super gaaf om te zien! Die arme man deed zo zn best en kwamen er elke keer van die kindjes die de bellen kapot prikten. Waar doe je die moeite dan nog voor he? Goed, daarna ben ik naar huis gelopen en heb daar weer lekker pretty little liars gekeken en natuurlijk ook mn nagels opnieuw gelakt.

Zondag ben ik er weer op uit gegaan in mn eentje. Eerst even een koffie gehaald en daarna wat gaan lopen op zoek naar een mooi plekje waar ik kon gaan zitten. Uiteindelijk had ik die gevonden en heb ik daar zo'n drie uur gezeten met mn koffie (die natuurlijk al na zo'n twintig minuten op was, anders werd het koud, duh) en mn boek die ik in Nederland van mn overbuurtjes heb gekregen. Is echt een goed boek trouwens, dank je wel! Ondertussen keek ik ook wel eens op van mn boek en ging ik wat mensen kijken. Het was echt heeeerlijk weer, dus heb me prima vermaakt die dag! Ohja, ik had ook nog een klein vriendje erbij, een vliegje. Hij wilde niet van mn boek af dus heb hem lekker laten zitten. Toch nog een beetje gezelschap!

Maandag had ik mn allereerste les Leadership and Mangement. SPANNEND. Het was van de enge man waar ik het vorige week over had. Hij had tijdens zn introductie gezegd: als de les tien uur begint, ben je er tien uur, want anders kom je er niet meer in. Nou, je begrijpt dat ik natuurlijk om 09:15 al ging lopen naar school en het lokaal ging zoeken. Toen ik op school aankwam, had ik een super slim moment. Ik zat namelijk in lokaal T309, maar alle lokalen in het schoolgebouw beginnen met WT. Dus, ben meteen maar naar de infozone gelopen om te vragen waar lokaal T309 was. Uiteindelijk bleek het bij de library te zijn. Dus ik naar de library, maar die man zei dat het het oost-blok was. Ondertussen het west-blok al gezien, maar aan het library gebouw hing geen bordje met east-building. Dus ik ging verder lopen, want ik zag nog wel een ander gebouw. Toen ik daar kwam, bleek het de middelbare school van Ipswich te zijn. Ik moet serieus beter leren luisteren naar mensen, want ondertussen was het alweer 09:45. Uiteindelijk maar terug gelopen naar het library gebouw en naar binnen gegaan. En toen, ja je geloof het niet, hing daar een bordje met east-building. Was ik met mn domme hoofd nou maar eerder naar binnen gelopen. Nou, klaslokaal gevonden en les gevolgd. Meteen twee grote assessments opgekregen; twee essays van maximaal 2000 woorden. Meneer, ik vind u echt niet aardig. Maargoed, eigenlijk viel die man voor de rest best mee. Behalve dat hij Engelse humor heeft en dat best rare humor is, maargoed, is mee te leven. Na de les lekker naar huis gegaan, paar afleveringen van pretty little liars gekeken en nog wat boodschappen gedaan.

Dinsdag had ik mn tweede les Contemporary Issues in the Event Mangement Sector. Toen zat ik in lokaal H106. Ik ging er automatisch van uit dat dat in het west-blok zou zijn, dus ik wilde om 09:30 weg gaan toen ik een roommate zag staan in de keuken. Even met haar gepraat en gevraagd waar het H-gebouw is, bleek het dus het gebouw naast onze accommodatie te zijn. Zo blij dat ik het aan haar gevraagd heb, anders was ik dus weer verkeerd terecht gekomen. Nou, nog even met haar gepraat en toen naar de les gegaan. Ook hiervoor heb ik drie grote assessments opgekregen; twee presentaties en daar een samenvatting van schrijven van 1200 woorden voor elke presentatie en vervolgens ook nog een essay van zo'n 1800 tot 2000 woorden. Die mensen hier houden van schrijven volgens mij. Nou goed, ze liep wat powerpoints door met informatie van de eerste twee jaar, maar daar zou ze niet te diep op in gaan, want ja dat hebben jullie de eerste twee jaar al gehad. Eh, mevrouw, hallooo, ik heb dit vak nooit gehad. Nu moet ik maar de powerpoints door gaan lezen. Joh, is goed! Toen was de les afgelopen, ben ik naar huis gegaan en heb daar weer mn serie gekeken.

Woensdag had ik een dagje vrij. Ik ben eerst lekker een stukje gaan hardlopen 's ochtends en de rest van de dag heb ik niet zo veel gedaan volgens mij.. OHJA wel, ik heb mn serie gekeken, kamer schoongemaakt, bezem er doorheen gehaald zodat al mn haren weer van de grond af zijn, badkamer schoongemaakt, sportkleding in een sopje gelegd in de wasbak en toen was het 14:00 en moest ik naar de library omdat ik mn essay van vorige week terug kreeg. Daar uiteindelijk een uur gewacht, omdat er nog drie wachtenden voor me waren.. Uiteindelijk aan de beurt en die man zei dat mn essay eigenlijk wel goed was. Hij klonk een beetje verbaasd, wel leuk. Hij raadde me wel aan om naar de workshops te komen, zodat ik mn academic writing wat kan verbeteren. Dat was eigenlijk de enige kritiek die hij had. Joh, dan doen we dat toch. Heb ik ook weer wat te doen op de woensdagmiddag. Daarna weer terug gegaan naar mn kamertje en weer serie gekeken. Toen ging ik 's avonds nog even kijken in welk lokaal ik zou zitten met Financial Strategy, maar het vak stond ineens niet meer op mn rooster. Ik in totale paniek, want ik had toch echt dit vak. Uiteindelijk beetje de site doorgekeken en leren kennen en toen zag ik een berichtje staan van de docent van dit vak. Hij zou er deze week niet zijn, dus de les valt uit, omdat hij dus in California zit. Of we dan wel even drie hoofdstukken willen lezen voor volgende week. Ehh, okee. Ik boek gereserveerd in de library, dus zou het de volgende dag kunnen ophalen zodat ik het in mn kamertje kon gaan lezen.

Donderdagochtend ben ik dus meteen om 10:00 naar de library gegaan om mn boek op te halen. Nou, dat was ook nog een heel ding, want het boek stond niet in het karretje met boeken die op dat moment werden geleend. Ik werd doorverwezen naar een dude die de boeken die gister gereserveerd zijn (die van mij dus) nu in een karretje aan het zetten was. Een jonge man met een bril. Oke, daar ging ik. Al aardig snel gevonden eigenlijk, dus ik vroeg of hij mn boek al had gepakt. Nou, had hij niet dus we gingen samen even pakken. Stonden we daar voor de plank waar hij zou moeten staan, maar hij stond er dus niet. Arme jongen helemaal in paniek door de library gerend, van alles geprobeerd te regelen, maar nee het boek was er niet. Toen zei hij; ik kan je wel mailen als het terecht is. Waarvoor heb je het nodig? Nouu, ik moet drie hoofdstukken lezen. Ohhh het spijt me zo dit dat. Joh, geeft helemaal niks. Eenmaal die jongen op zn gemak gesteld te hebben, zei hij ineens; oh wacht, we hebben hier wel nog een referentie liggen, maar die moet wel in de library blijven. Ehh, okee? Nou, dan lees ik wel hier. Ik ben in de quiet area gaan zitten, waar mensen wel gewoon mochten fluisteren, maar niet hardop praten. Nou ik meen het, als jullie de library in Nederland kennen, daar wordt door iedereen zacht gepraat en kan je dus gewoon lekker je ding doen. Hier in Engeland is dat anders hoor. Ze komen al hard pratend en lachend die library in en blijven dat ook gewoon lekker doen terwijl ze op zoek zijn naar een boek. Bedankt jongens, zo kan ik me lekker concentreren! Uiteindelijk wel alle drie de hoofdstukken gelezen en veel kwam me bekend voor dus dat was we fijn. Heb daar tot 13:00 gezeten en ben toen terug gegaan naar mn kamertje. Nog even wat kleine boodschappen gedaan en de rest van de middag op mn kamer gezeten. Maar ik wilde toch nog even naar buiten, dus ben rond 17:30 nog een rondje langs de haven gaan lopen enzo, was wel even lekker! Daarna gaan eten en de rest van de avond weer in mn kamer doorgebracht. Heb een filmpje gekeken, the fault in our stars. Jeetje, wat een jankfilm. Zat ik daar alleen in mn kamertje keihard te huilen met Willy tegen me aan. Alsof die knuffel me kan troosten.. Maargoed, maakt niet uit. Daarna lekker gaan slapen met tranende ogen.

Vrijdagochtend werd ik weer best vroeg wakker, uurtje of 09:00 dus toen heb ik me weer klaar gemaakt voor een rondje hardlopen. Daarna heb ik me weer terug getrokken in mn kamertje om een aflevering van pretty little liars te kijken en rond twaalf uur ging ik even lunchen; twee bruine boterhammen met boursin, kaas, kipfilet, tomaat en komkommer. Echt super lekker. Daarna nog maar een aflevering gekeken en toen dacht ik; het is mooi weer, ik wil er op uit. Chillste schoenen aan gedaan, jasje mee, boek mee, flesje water mee en daar ging ik dan, klaar voor een middagje Ipswich ontdekken. Uiteindelijk maar gewoon een beetje borden gevolgd enzo en op allerlei plekjes terecht gekomen. Ik ben uiteindelijk ook mn hardlooproute gaan lopen en zag op een bord 'cardinal park' staan. Ik dacht dat een mooi park zou zijn waar ik even kon gaan zitten enzo. Nou, ik weet niet wat ze hier onder een park verstaan, maar dit was gewoon een industrieterrein met verschillende restaurantjes (MacDonalds, Italiaanse restaurantjes, Subway, Starbucks) en een bioscoop en een sportschool. Beetje teleurgesteld liep ik verder en kwam ik weer in de winkelstraat terecht. Uiteindelijk die eens even helemaal uitgelopen en toen zag ik op een bord 'christchurch park' staan. Beetje aarzelend ben ik er maar naartoe gelopen, want ik wilde niet weer een teleurstelling krijgen, maar toen ik er aan kwam, was de teleurstelling van het eerste park verdwenen. Dit was zoooo groot en zo mooi! Ik ben even een rondje gaan lopen en kwam bij allemaal beelden en monumenten terecht. Dat hele park staat dus in het teken van de soldaten die hebben gevochten en zijn overleden in de eerste én tweede wereldoorlog. Bij de beelden en monumenten stonden alle namen van de overleden soldaten, best indrukwekkend! Daarna zag ik een heel grote vijver met wat eendjes en daaromheen stonden wat bankjes. Op al die bankjes stonden dus ook weer namen van overleden soldaten enzo. Echt, wauw. Nou, ik had een mooi bankje uitgekozen in het zonnetje en heb daar toen zo'n anderhalf uur gezeten met mn boek. Daarna ben ik terug gegaan naar mn kamertje via een andere route en toeeen was ik verdwaald. Geen borden meer te bekennen dus ik moest maar naar mn gevoel luisteren. Richtingsgevoel heb ik natuurlijk helemaal niet, maar uiteindelijk maar een kant op gelopen en na een kwartiertje lopen zag ik een bord met een boot en een anker. Dat moesten toch wel de symbolen voor de haven zijn? Ik heb die borden gevolgd en toen kwam ik inderdaad bij de haven uit, thank god! Dit was echt een super leuke dag en naar dat park zal ik nog vaak terug gaan!

Vandaag ga ik denk ik mn eerste wasje draaien voor mn handdoeken en ergens een leuk cafeetje opzoeken waar ik kan gaan zitten. Het is helaas niet zulk heel lekker weer, maar ik wil er toch wel weer op uit. Morgen wordt mn ''huiswerkdagje'', dus dan heb ik al mn concentratie weer nodig.
Misschien ga ik vandaag wel nog even de stad in om mn droom jas te bekijken. Gewoon om zeker te zijn dat hij er nog hangt, zodat ik hem volgende maand kan kopen. Want ohhhhja, die jas komt mee naar Nederland. Dat is een ding dat zeker is.

Liefs,
Shelley

  • 04 Oktober 2014 - 12:01

    Sylvia:

    Dat heb je weer mooi geschreven Shelley, je bent een toppertje en we zijn trots op je. Xxx

  • 04 Oktober 2014 - 12:04

    Papa:

    what a buetifull story Shelley you are doing reaaly great in Ipswich
    your mother and i are really proud of you, and dont forget to go to the Iceland supermarket today
    love you dad.xx

  • 04 Oktober 2014 - 15:25

    Fleur Van Der Lans:

    Leuk om te lezen weer Shell! Tot Skyps! XX

  • 05 Oktober 2014 - 11:33

    Monique:

    Wat een verborgen schrijftalent zie ik bij jou...heel leuk om te lezen en nog veel plezier met ontdekken van leuke plekjes...gr

  • 10 Oktober 2014 - 14:13

    Erica:

    Ik zit helemaal in je verhaal als je schrijft Shel. Wat een doolhof is het daar maar je redt je er maar mooi steeds weer uit

  • 10 Oktober 2014 - 14:15

    Erica:

    Hè?? Ik had veel meer getypt maar het valt weg.

  • 10 Oktober 2014 - 14:17

    Erica:

    Ik vind het dapper van je dat je steeds alleen op pad gaat. Hoop dat je gauw iemand ontmoet waarmee je dat soort dingen samen kan doen. Succes weer xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Shelley

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 7413

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 24 December 2014

Study abroad

Landen bezocht: