Alweer een maand! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu Alweer een maand! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu

Alweer een maand!

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

18 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hoi allemaal!

Alweer een maandje in Ipswich.. De tijd gaat zo snel! Nog maar twee maanden en dan kom ik alweer richting huis. Worden wel twee drukke maanden met bezoekjes van mensen uit Nederland, deadlines voor opdrachten, tripje naar mn familie en misschien nog een weekendje naar Schotland. Wel dingen om naar uit te kijken natuurlijk! Behalve het schoolwerk dan.

Vorige week zaterdag was eigenlijk niet zo'n heel interessante dag verder. Nadat ik mn blog geschreven had, heb ik wat dingen voor school gedaan en toen ik daarmee klaar was heb ik weer lekker pretty little liars gekeken en 's avonds nog een filmpje; 'the vow'. Met CHANNING TATUM AAAAH. Alleen het einde was stom. Hele film gaat erover dat zn vrouw niet meer weer weet dat hij haar man is (wat ik niet snap, want tuurlijk geloof je dat meteen als channing tatum dat tegen je zegt) en eigenlijk weet ze niks meer vanaf het moment dat ze hem leerde kennen (tuuurlijk). Nou, uiteindelijk gaat ze weg om bij haar ouders te wonen en blijft hij beetje alleen achter enzo en dan komt het einde van de film. Ik verwachtte dat ze hem in de armen zou springen en zeggen; jaaaa, ik herinner me alles weer. En dat ze weer opnieuw gaan trouwen en lang en gelukkig blijven enzo. Nou, mooi niet he. Ze komen elkaar weer tegen op straat en gaan dan ergens wat drinken. Serieus?! Dat is geen leuk einde. Maargoed, na een tijdje in mn bed erover nagedacht te hebben, was ik tot de conclusie gekomen dat het nog steeds een stom einde was, maar dat ik me er maar bij neer moest leggen. Daarna ben ik lekker gaan slapen, wantttt zondag zou ik een dagje naar Cambridge gaan, WOEHOEE.

07:00 uur ging de wekker. Nog een beetje slaapdronken ben ik onder de douche gaan staan, ontbeten en heb ik nog voor de laatste keer mn trein tijden opgezocht. 07:45 ging ik de deur uit, op weg naar het station. Toen ik daar aan kwam, zag ik allemaal bussen staan, maar er stonden nog mensen te wachten dus ik dacht; oooke, dan wacht ik ook wel. Ik ging er namelijk vanuit dat het hetzelfde bussysteem als in Nederland zou zijn. Beetje kaartje kopen in de bus en dan zometeen op stowmarket centraal een treinkaartje kopen. Ja, dat had ik dus verkeerd.. Ik zag mensen met kaartjes staan en ik snapte er niks van, dus ben maar even naar binnen gelopen. Nerrrrgens zag ik van die apparaten staan voor kaartjes, dus ik dacht dat die mensen ze dan gewoon al thuis hadden gekocht ofzo en uitgeprint. 08:20 en mn bus zou om 08:30 vertrekken, dus toen ging ik maar weer even het station binnen om te kijken of ik misschien die apparaten over het hoofd had gezien. Nou, die dingen stonden er echt niet, maar ik had niet zo goed naar links gekeken, want daar waren een aantal balies met mensjes die kaartjes verkochten. Ja, stom, ik weet het. Nou ik aan de balie gaan staan, beetje gezegd waar ik heen wilde en toen kreeg ik twee kaartjes; eentje voor heen, eentje voor terug. Best handig. Twee mannetjes met gele vesten stonden bij de bussen, dus heb maar aan hun gevraagd welke ik moest hebben. Cambridge... Ja, dan moet je eerst naar Stowmarket. Eh ja dat is mij ook al verteld, welke bus is dat? Oh ja die hier voor je. Joee, thanks! Heenweg lekker geslapen in de bus en vervolgens in de trein ook nog, want was toch best nog wel beetje moe. Eenmaal in Cambridge mn weg naar buiten gevonden te hebben, stond er een bord met de trein tijden van de trein die ik moest hebben. Ben toen maar even gaan kijken en zag dat mijn trein om de twee uur zou gaan. Nouu, prima. Daarna maar een beetje achter mensjes aangelopen, want dan zou ik vast wel in de stad terecht komen. En dat was ook zo, woehoee. In de stad stonden allemaal borden met de bezienswaardigheden waar je heen kon en dan welke kant het op was en hoe lang het lopen was. Eerst ben ik maar de Tourist Information op gaan zoeken, zodat ik een kaart kon kopen van de stad. Na zo'n half uur gezocht te hebben, had ik hem gevonden. Het was gevestigd in een zijstraatje in een ander klein straatje. Tuurlijk vind ik hem dan niet meteen.. Nou, kaartje gekocht en beetje gaan lopen toen ik een grote shoppingmall vond. Echt suuuper veel leuke winkeltjes enzo, maar ik mocht niks kopen van mezelf. Alleen kijken. Ging me prima af voor de rest. Toen heb ik bij Costa nog even een coffee latte gekocht en ben op een bankje in de shopping mall gaan zitten, even de kaart bekeken om te kijken wat ik wilde zien. Eigenlijk zag alles er wel heel vet uit en aangezien door heel de stad toch borden stonden, kon ik maar net zo goed gewoon gaan lopen en kijken waar ik terecht kwam. Dus, daar ging ik dan. Heel de dag door ben ik naar verschillende kerkjes geweest, waar je dan ook gratis in kon en er uiteindelijk ook scholen in bleken te zitten, langs musea gelopen (daar ging ik dan niet in, omdat de entree best duur was), verschillende beelden en grote parken gezien en op een bepaald moment stond ik op een bruggetje, beetje foto's te maken toen ik ineens allemaal boten zag met mensjes er in. Die gingen dan een route varen langs allemaal bezienswaardigheden enzo. Ik heb nog staan twijfelen of ik dat wilde doen, maar uiteindelijk kon je ook gewoon langs de rivier lopen waar zij vaarden en de route lopen. Dat ben ik toen maar gaan doen en kwam echt bij een suuuuper grote tuin terecht met beelden, planten, gebouwen, alles. Echt super mooi was het! Stond ik een beetje foto's te maken, hoor ik ineens twee Vlaamse mensen. Helemaal verbaasd om me heen gekeken, maar ze waren alweer voorbij gelopen. Nou, stukje verder gelopen en weer foto's aan het maken toen ik twee dudes in het Nederlands hoorde praten. Zij waren uiteindelijk ook al voorbij gelopen dus had niet echt de kans om ze te bespringen. Toen was het al drie uur en waren mn voeten moe, had ik alles wel gezien en wilde ik naar huis. En jahoor, je raadt het al, mn trein was net weg. Dus de volgende zou pas om 17:15 ofzo weer gaan. Op dat moment haatte ik mn leven heel eventjes. Ben toen maar richting de shopping mall gelopen en heb daar zo'n anderhalf uur op een bankje gezeten, gewhatsappt met mensjes omdat ik daar wifi had (eigenlijk had ik door heel de stad wifi, echt heel fijn) en voor ik het wist was het half vijf en ben ik rustig naar het station gelopen. Toen ik daar aankwam, was het kwart voor vijf en mn trein zou pas over een half uur gaan. Ik liep maar alvast naar het spoor en zag daar ineens een trein staan. Helemaal gelukkig liep ik de trein in, ben op een stoel gaan zitten en viel ik in slaap. Ineens kwam er een wat voller persoon naast me zitten, dus werd ik wakker en merkte ik dat we al onderweg waren. Had dus toch wel een beetje diep geslapen. Ik probeerde wakker te blijven, maar dat lukte me niet echt, dus bij het eindstation werd ik weer wakker, ben naar beneden gelopen, in de bus gaan zitten en weer verder gaan slapen. Ik weet niet wat het is, maar sinds ik hier zit, ben ik echt elke keer zo moe, beetje gek. Nou, uiteindelijk kwam ik rond 19:00 aan in Ipswich en moest ik nog zo'n twintig minuten naar huis lopen. Mn voeten konden echtttt niet meer en zodra ik thuis kwam heb ik mn pyjama aangetrokken, mn tanden gepoetst en ben ik in bed gaan liggen. Nog even mn dag verteld aan wat mensjes via facebook en toen ben ik lekker gaan slapen, want had de volgende dag ook gewoon weer school. Was wel echt een super leuk dagje! Super mooie stad, allemaal heel oude gebouwen enzo, veel internationale mensen, straatmuzikanten, kleine straatjes met restaurantjes en winkeltjes, echt heel leuk!

Rest van de week was eigenlijk niet zo heel interessant. Maandag ben ik 's ochtends naar school geweest en kreeg ik weer les van de enge man. Uiteindelijk was het een les over verschillende modellen, maar deze modellen kende ik al, omdat ik die de afgelopen twee jaar in mn hoofd heb moeten stampen in Nederland. Was dus wel een prima les verder. Toen heb ik 's middags weer pretty little liars gekeken en 's avonds nog wat voor de les van dinsdag gedaan. Ook ben ik weer vroeg gaan slapen, omdat ik nog steeds wel een beetje moe was van zondag.

Dinsdagochtend had ik dus weer les en die was opzich ook wel oke! Het is alleen zo anders. In Nederland studeer ik toerisme, maar deze les gaat over trends in de evenementenwereld. Daar moeten mn presentaties en essay dus ook over gaan. Het is alleen best lastig om trends te vinden, als je niet weet waar je ze moet zoeken. Uiteindelijk was de les om 12:00 afgelopen en moesten we in onze studiegroepen gaan zitten. Dan kwam de docente langs om te kijken wat voor onderwerp je had voor je eerste presentatie en of het goed was of niet en wat je ermee kon. Nou, eerst nog maar even een beetje met mn groupmates gepraat en erachter gekomen dat een van hen al getrouwd is.. Heftig. Toen ik tegen hun zei dat ik eigenlijk nog geen onderwerp had en dat ik niet wist waar ik moest gaan zoeken, hebben ze me heel goed geholpen door allerlei sites te geven waar veel op trends op staan enzo, dus dat was wel fijn! Uiteindelijk kwam de docente, toen ook weer gezegd dat ik nog niks had en zij heeft me ook veel ideeën gegeven waar ik mn eerste presentatie over kan gaan houden. Ze snapte wel dat het wat lastiger was enzo, dus dat was wel fijn! Moet aankomende dinsdag mn ''plan'' laten zien, dus daar ga ik dit weekend aan werken. Nadat de docente langs was geweest, ben ik naar huis gegaan om maar meteen een onderwerp te zoeken. Uiteindelijk gevonden en daar ga ik nu dan mee aan de slag. Rest van de dag heb ik beetje rustig aan gedaan en lekker mn serie gekeken. Ohja en ik had een mailtje van kras gehad, dat ze me geen stageplek aanbieden, dus helaaas. Ben toen weer verder gaan zoeken en heb weer een aantal andere stages gevonden die me heel leuk lijken, dus ga daar nu verder op solliciteren en dan zie ik het allemaal wel!

Woensdag had ik een dagje vrij en heb ik heel de ochtend pretty little liars gekeken. Om 14:00 moest ik in de library zijn voor een cursus academic writing voor internationale studenten. Dat was dus wel leuk, want dan kwam ik tenminste een beetje in contact met mn eigen soort. Helaas is het wel zo dat alle mensen uit hetzelfde land bij elkaar gaan zitten en aangezien ik de enige Nederlander ben, zat ik dus weer eens in mn eentje. De man begon de les met drie feiten over zichzelf, eentje was fout, en wij moesten er dan achter komen welke dat was door middel van vragen stellen. Nou, allemaal een vraag gesteld en ondertussen was er een jongen/man naast me komen zitten. Toen we daarmee klaar waren, moesten we voor onszelf drie feiten opschrijven waarvan er eentje fout was en die moest je buurman/buurvrouw dan raden. Dus ik mocht met de dude naast me een gesprek aanknopen. Echt een super leuk gesprek gehad over van alles en nog wat. Ben erachter gekomen dat hij getrouwd is, een kind heeft, van alle soorten pizza's houdt, al vijf jaar in Ipswich woont, hij komt uit Rwanda, is een keertje in Amsterdam geweest en vind het echt zo ontzettend raar dat Nederland geen bergen heeft. Hij vroeg ook; overstromen jullie nooit? Hahahah ehh nee. En toen moest ik uit gaan leggen dat we dijken hebben. Iemand die het Engelse woord voor dijk weet? Nou, ik niet hoor. Heb er maar van gemaakt dat we kleine heuvels hebben die ons beschermen tegen het water en dat vond hij ook heeeel interessant. Daarna nog een beetje over Engeland gepraat, hoe we het hier vinden enzo. Toen zei hij; ja, ik vind het echt een super leuk land, maar het weer niet hoor. Ik heb hier dit ding (een vest) moeten kopen, omdat het zo koud was en in Rwanda liep ik altijd in t-shirts. En de eerste keer dat ik hier kwam, lag er sneeuw en ik haaat sneeuw. Hebben jullie vaak sneeuw in Nederland? Hahaha, ik kan hem echt waarderen. Was echt super gezellig met hem! Uiteindelijk ging de docent weer wat dingen vertellen enzo en gaf hij ons huiswerk mee die we in de les mochten maken. Iedereen was stil voor zichzelf aan het werk toen de docent ineens zei; het is geen toets he, dus jullie mogen samenwerken. Nouuu, daar kwam de dude uit Rwanda hoor. Steeds dichterbij met zn stoel. Zullen we samenwerken? Johhh, is goed! Dus heb met hem al een deel van het huiswerk gedaan en moet nog een klein stukje, dat doe ik vandaag dan maar.
Nadat de les was afgelopen heb ik mn spullen thuis afgezet en ben ik even wat boodschappen gaan doen. Ik moet echt leren om minder te kopen, aangezien ik alleen ben en dan ook nog eens alleen moet gaan lopen met al die zware spullen. Mn spierballen worden wel gekweekt zo, dus dat is het enige voordeel. Eenmaal thuis weer lekker mn serie gaan kijken en 's avonds een filmpje. Ik had zin om de lion king weer eens te kijken, dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Blijft een leuke film.

Donderdagochtend had ik weer een les, Financial Strategy. En bij deze les heb ik een andere klas dan bij de andere twee lessen. Ik kwam binnen en er zaten al drie klasgenootjes. Alle drie; goodmorning! Woooow dit is raar hee, dat zegt nooit iemand uit die andere klas. Helemaal verbaasd op mn stoel gaan zitten en toen draaiden de twee mensjes voor me zich om en begonnen een heel gesprek over van alles en nog wat en betrokken mij er ook bij enzo. Oke, deze klas kan ik dus echt waarderen. Steeds meer mensen stroomden binnen, uiteindelijk de docent en toen begon de les. John, de dude voor me, bleef nog een beetje met me praten enzo, maar de docent mag hem niet zo volgens mij, dus die werd een beetje boos op hem dat hij zich om moest draaien. Arme jongen.. Na zo'n anderhalf uur les gehad te hebben, kregen we twintig minuten pauze en in die pauze vertrekt iedereen naar de kantine om chips, koek, snoep, frisdrank en weet ik het allemaal te halen. Nouja, ik weet niet, maar rond elf uur 's ochtends heb ik nog geen zin in chocola of chips ofzo. Een aantal mensjes vroegen wel of ik mee ging naar de kantine en weer was ik helemaal verbaasd. Dat doet niemand uit die andere klas en uit deze klas vragen een paar of ik met ze mee wil lopen. Nou, na de pauze begon de les weer en moesten we wat huiswerkopdrachten maken, toen het meisje naast me ineens vroeg; ben je al in het centrum geweest? Ehmm, ja. Zal ik je die vanmiddag laten zien, als je dat leuk vindt? Ehh, maar ik ben er al geweest? Wacht. Opnieuw. Ja, nee, is goed, super leuk! Duuus na de les ben ik met dat meisje de stad ingegaan, lekker gepraat, wat winkeltjes ingelopen enzo, gewoon gezellig. Uiteindelijk had ze rond twee uur een andere afspraak waar ze heen moest dus toen namen we afscheid en ben ik weer naar huis gegaan. Wel echt super leuk dat ze me meevroeg! Was een meisje uit Taiwan ofzo, dus kon haar soms echt niet goed verstaan, maargoed, dat zullen ze bij mij ook wel eens hebben. Rest van de middag lekker serie gekeken en 's avonds weer een disney film, Rio 2. Ja, ik weet het. Zeg maar gewoon niks, oke? Ohja, ik hoorde 's middags trouwens allemaal Nederlanders in de haven, dus ik dacht; HUH HUH HUH?! Nederlanders aaaah. Maar ben gewoon heel cool naar mn kamer gelopen en even uit mn raam gekeken toen ik zag dat heel de haven vol lag met boten van Nederlandse bedrijven enzo, dus zal wel iets van een uitje zijn, geen idee. 's Avonds toen ik de film lag te kijken, hoorde ik ook muziek van Andre Hazes en Guus Meeuwis en ben ik nog maar eens gaan gluren uit mn raam. Was er dus iets van een karaoke boot waar ze met zn allen opstonden. Was wel geinig om te zien. Uiteindelijk mn raam maar dicht gedaan, zodat ik wat minder van de muziek zou horen en ik lekker kon gaan slapen.

Gisterochtend werd ik wat vroeg wakker en ben ik maar weer eens een rondje gaan hardlopen na twee weken. Werd wel weer tijd! Daarna een wasje gedraaid, mn kamer schoongemaakt en lekker een middagje gechillt. Uiteindelijk ook nog twee en een half uur met mn lieve vriendinnetjes in Nederland geskyped, was echt super fijn om jullie weer te zien! En voor de rest heb ik niet zo heel veel gedaan eigenlijk.

Vandaag ga ik dus een middagje aan school werken en dat ben ik morgen ook nog van plan. Wil wel nog eventjes een luchtje scheppen, dus denk dat ik vanmiddag ook nog maar iets van een rondje ga lopen ofzo en anders morgen. Misschien wel weer eventjes richting het park met al die monumenten om daar te chillen met mn boek. Ja, dat ga ik doen morgen. Nadat al mn huiswerk af is natuurlijk!

Liefs,
Shelley

  • 19 Oktober 2014 - 11:03

    Monique:

    Leuk weer om te lezen en hoe je dingen beschrijft.....ik zie het bijna voor me! Leuk dat je die contacten legt met andere studiegenoten. Groetjes

  • 26 Oktober 2014 - 19:22

    Fleur:

    Ik liep echt achter met lezen... Maar wederom leuk geschreven, en fijn dat die andere klas wel leuk is!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Shelley

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 7407

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 24 December 2014

Study abroad

Landen bezocht: