Bezoekje - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu Bezoekje - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu

Bezoekje

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

29 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hoi allemaal!

Weer een weekje voorbij en deze keer met een bezoekje uit Nederland van Marije, woehoee. Maar eerst moest ik me nog vermaken tot en met donderdag voordat ze kwam. Is opzich best gelukt.

Vorig weekend was ik nog bij mn familie in Staveley en ben ik op zaterdag, toen ik eindelijk uit bed kon komen met mn spierpijn, naar de bierbrouwerij gegaan waar mn oom werkt om een rondleiding van hem te krijgen met een groep. Was anders dan degene die ik twee weken terug heb gehad, want bij mn oom snapte ik tenminste waar hij het over had. Daarna mochten we nog bier proeven, maar ik hou daar natuurlijk helemaal niet van. Maar toen kwam mn oom ineens aanzetten met een fruit bier. Nou, slokje genomen en echt wauuuw zo lekker. Ja, echt van genoten. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we de auto gepakt om naar het huis van mn neef en zn vriendin te gaan, want die ging verhuizen. Toen alle spullen in het huisje stonden, was iedereen echt doodmoe, want we moesten elke keer zes trappen ofzo. Alleen mn oom stond nog te lachen beneden, want die heeft niet elke keer de trappen op hoeven rennen. Geluksvogel. De vriendin van mn neef vroeg nog of ik 's avonds naar ze toe wilden komen en dan ook nog uit in het plaatsje daar. Nou, best leuk en mn oom wilde me wel brengen en halen. Outfits al besproken, maar toen we weer thuis waren, belde mn neef dat ze niet uitgingen omdat ze echt nog super veel uit te sorteren hadden enzo. Nou, ook prima! Toen kwam mn oom met het idee om dan maar tapas te gaan eten in de bierbrouwerij en daar ook een biertje te doen. Dus dat hebben we 's avonds gedaan, nadat mn andere neef met zn vrouw en kindje even snel wat kwamen eten omdat ze haast hadden. Ja, dat kan allemaal bij mn familie, echt geen probleem. 's Avonds nog lekker op de bank gezeten toen mn tante ineens zei; shell, morgen begint de sportles om half tien. Ik ga je niet wakker maken, maar als je wilt komen, moeten we er dus half tien zijn. Ehmm... Oke.. Ik ben mooi blijven liggen die ochtend, want echt, mn spierpijn was nog erger dan die dag ervoor. Dat kreeg ik nog wel even te horen van haar, dat ik er niet was enzo. Oops, sorry. Daarna hadden we nog een kinderverjaardag waar ik mee naartoe gesleurd werd, opzich was het wel gezellig! Allemaal kleine kindjes tot drie jaar die rond renden en tegen je aanreden met speelgoedauto's enzo. Bedankt! Daarna zijn we naar huis gegaan en heb ik in de middag gechilld met mn achterneefje op de bank met de film Madagaskar. En 's avonds echt heeeeerlijk gegeten, want mn tante had helemaal uitgebreid gekookt, omdat mn oom daar al vanaf donderdagavond over aan het zeuren was: roasted pork, roasted patatoes en groenten. En als toetje hadden we aardbeien- en vanille ijs, jummieeee. Daarna naar het treinstation gebracht en doordat mn trein vertraging had, miste ik mn aansluiting en werd de rest van de reis een ramp. Uiteindelijk was ik pas om 01:00 's nachts thuis en had die ochtend om 10:00 weer les, dusja, dat was best heftig.

Ik zat die ochtend dus ook echt heel slaperig in de les en kon me niet echt concentreren. Daarnaast was ik ook super verkouden, omdat het bij mn familie best wel koud was en hier viel het nog wel mee. Nadat ik mn les had gehad, ben ik dus lekker in mn bed gaan liggen en gewoon de rest van de middag beetje gechilld. 's Avonds nog even geskyped met mn ouders om alles te vertellen van het weekend en toen maar vroeg gaan slapen.

Dinsdag werd ik eigenlijk nog beroerder wakker dan dat ik me maandag voelde, dus ik was van plan om lekker thuis te blijven, filmpje te kijken en iets aan school te doen toen ik ineens een berichtje van Sean kreeg of ik hem en Katie wilde meeten op school om 14:00 zodat we aan de presentatie konden werken. Ho gash, oke. Dus ik heb de rest van de middag met hen op school gezeten tot half zeven 's avonds, echt heftig. Het duurde even voordat we op gang waren, omdat ze me eerst allemaal dingen leerden over Engeland en kinderseries en muziek enzo, haha, maaar uiteindelijk hebben we goed aan de presentatie gewerkt en was het dus ook heel gezellig! Meteen afgesproken dat we in januari een dagje naar de Tower of London gaan en de rest van de week met zn drieën voor Financial Strategy gaan leren. Ook boden ze aan om me op te halen van het vliegveld 5 januari, dus dat is wel heel lief! Eenmaal thuis weer lekker in mn bed gelegen met een nieuwe serie waar ik aan begonnen ben, namelijk ''Once Upon A Time''. Echt heel leuk!

Woensdag had ik nog een dagje vrij en ik heb eerst uitgeslapen en ben daarna aan mn opdracht voor Contemporary Issues begonnen. Moet weer een presentatie maken die ik niet hoef te presenteren over een trend met een probleem. Ik heb gekozen voor Sinterklaas en Zwarte Piet aangezien daar nogal wat discussie over gaande is in Nederland, dus een probleem, en het is nog steeds een trend omdat het nog steeds gevierd wordt naar zoveel jaar. Dus daarvoor heb ik de opzet van de presentatie gemaakt en toen eigenlijk weer gechilld in mn bed, want dat doe ik nog niet genoeg hier. :)

Donderdag was dé dag: BEZOEKJE VAN MARIJE WOEHOEEE. In de ochtend had ik eerst nog les van Financial Strategy en dat was weer heel gezellig met Katie en Sean. Daarna heb ik nog even met Katie aan de presentatie gewerkt, maar zij had een afspraak met een docent voor haar scriptie en ik moest nog naar de supermarkt, dus we zouden maandag weer afspreken om de presentatie af te maken. PRIMA! Nog even lekkere broodjes en drinken gehaald en toen naar het station om Marije op te halen. Trein had wat vertraging, maar oke, die tien minuten wachten konden er ook nog wel bij na elkaar 2,5 maand niet gezien te hebben. Na elkaar in de armen gevlogen te hebben, zijn we richting huis gelopen om lekker te lunchen en zijn we daarna nog even naar de stad geweest. 's Avonds hebben we nasi a la Shelley gegeten en bedacht wat we de volgende dag zouden doen. Daar waren we snel over uit; naar de kerstmarkt in Bury St. Edmunds! Eenmaal de route uitgestippeld te hebben, nog even met het thuisfront geskyped en daarna gingen we een filmpje kijken: Frozen! Want die had Marije nog nooit gezien. Na de film waren we helemaal verliefd op Olaf en hebben we de rest van de dagen ''do you want to build a snowman?'' gezongen. Daarom zijn we beste vriendinnen.

Vrijdag ging vroeg de wekker, omdat we om 10:00 de trein zouden nemen richting Bury St. Edmunds. Uiteindelijk werd dat de trein van 10:20, want het was heel druk op het station en mensen snapten niet helemaal hoe ze hun kaartje uit een machine moesten halen. Dus. Eenmaal in Bury St. Edmunds aangekomen, hebben we maar gewoon de mensjes gevolgd en kwamen we terecht op de kerstmarkt. Er zouden 300 kraampjes staan met spullen en eten en een echte rendier enzo. Nou, we zagen kraampjes, maar echt geen 300. Uiteindelijk kwamen we ergens terecht waar we een plattegrond van het dorpje kregen en zagen we dat de kraampjes verspreid waren over heel het dorpje, dus eerst maar even een lekkere koffie en chocolademelk bij de Costa gedronken en daarna de rest van de kraampjes opgezocht. Er stonden echt teveel eetkraampjes en ook heel veel kraampjes met zelfgemaakte armbandjes, bordjes, bekers, truien enzo, super leuk! En ook truien met OLAF erop. We wilden er eentje kopen voor kerst, maar uiteindelijk niet gedaan. Gelukkig hangen ze hier in Ipswich ook, dus wie weet kom ik er met eentje thuis. :D Eenmaal alle kraampjes en wat winkels gehad te hebben, zijn we rond een uurtje of half vier weer richting Ipswich gegaan en daar nog even een rondje door de stad gelopen en Fish and Chips gehaald als avondeten, want dat wilde Marije per se eten. Was wel echt super lekker, maar een beetje heel veel, maar oke. 's Avonds hebben we weer een filmpje gekeken met een lekker wijntje en chocoladetaart, jummiee. Ohja en we hadden een kerstcd gescoord in Bury St. Edmunds, dus die hebben we ook geluisterd, woehoee. Helemaal in de kerststemming zijn we al!

En toen werden we vandaag wakker en hebben we heeeerlijk uitgebreid ontbeten met opwarmbroodjes en nog gechilld. Voor we het wisten was het kwart over een en moesten we richting het station, zodat Marije haar trein zou halen. Ze is nu dus weer onderweg naar huis en ik zit weer alleen op mn kamertje. Maargoed, het was echt suuuper gezellig dat je er was en fijn om je weer gezien te hebben! En nog maar drie weken en dan kunnen we elkaar weer vaker zien, woehoee.

Rest van het weekend ga ik lekker besteden aan school.. Joepie.. Vandaag ga ik de presentatie en mn essay over Sinterklaas en Zwarte Piet afmaken en dan morgen werken aan de presentatie van Financial Strategy en hopelijk heb ik nog tijd om naar het park te gaan ofzo, want het is best wel weer lekker weer nu. Nog even drie weken volhouden en een paar essays schrijven en dan ben ik weer te vinden in Nederland. Mn kerstcd'tje staat op, dus ik ben al helemaal in de stemming!

Liefs,
Shelley

  • 30 November 2014 - 12:30

    Erna:

    Nou dat is weer een leuk verhaal Shelley.Je hebt zo weer een hoop gezien leuk dat je bij je familie geweest bent.Dat maakt het wel bijzonder.En lekker genoten met je vriendinnetje.Nou wij hebben gisteravond genoten met je vader en moeder.Was weer reuze gezellig. Nou lieverd het wordt nu aftellen voor je.Geniet meis.liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Shelley

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 7402

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 24 December 2014

Study abroad

Landen bezocht: