essays, essays en essays - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu essays, essays en essays - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu

essays, essays en essays

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

13 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hee allemaal!

Nog maar anderhalve week en dan ben ik alweer thuis, waah. Gaat zo snel he! Komende week nog even een essay'tje inleveren en dan ben ik de rest van de week vrij. Drie keer raden wat ik ga doen. Juist, Londen, shoppen, Londen, shoppen, Londen, shoppen, spullen inpakken, woehoee. Maar voordat het zover is, moet ik eerst nog maar een essay'tje van 2000 woorden schrijven, uhl.

Dat is eigenlijk mn hele week geweest als ik heel eerlijk ben. Afgelopen weekend heb ik veel tijd besteed aan mn assignment en presentatie over sinterklaas en zwarte piet en alvast wat bronnen gezocht voor mn essay van leadership and management. Daarnaast heb ik natuurlijk ook gewoon once upon a time en films gekeken. Moet toch niet zo zijn dat ik alleen maar met school bezig ben. Duuus, ja, dat was mn weekend.

Maandag had ik geen les meer, maar je kon je wel opgeven voor een tutorial voor het essay van leadership and management; dat heb ik dus maar gedaan. Of ik om half elf op school wilde zijn. Tuurlijk! Toen wat vragen gesteld en de rest van de dag aan het essay besteed met veel pauzes tussendoor, oeps. Ik kan me gewoon niet zo goed concentreren op mn kamertje. 's Avonds heb ik ook gewoon mn chillavond gehouden, omdat ik het wel 'verdiend' had na dat harde werken, haha. Ook nog even de presentatie over sinterklaas doorgenomen en hij zag er wel oke uit naar mijn idee.

Dinsdag moest ik half tien op school zijn voor de presentatie, dus ik was braaf om vijf voor half tien op school en zag mn groepje al zitten. We waren er allemaal wel klaar voor, maar toen was het ineens tien uur en waren we nog niet geweest. Het werd half elf en toen zelfs elf uur. Hee eh hallo, ik had wel wat beters met mn dag kunnen doen he; series kijken bijvoorbeeld of misschien een essay schrijven, misschien. Uiteindelijk mochten we elf uur het lokaal in en toen ik mocht om half twaalf, had de lieve vrouw maar bedacht om iedereen erbij te roepen, want ja, het was zo'n anders en interessant onderwerp. Serieus? Hoeft echt niet, weet je. Maar oke, daar kwam de klas een voor een binnendruppelen. Presentatie laten zien, helemaal enthousiast op een paar kleine puntjes na, dus dat was wel leuk om te horen. Mensjes vonden het ook interessant, dat was helemaal mooi. 's Middags heb ik nog wat voor het essay van leadership and management gedaan toen ik ineens een berichtje van sean kreeg of ik het leuk vond om naar cult, studentencafe naast mn huis, te komen voor een drankje, of misschien drie. Ehm, nu? JA! Ooooke, on my way. Zat hij daar dus met heel zn klas. Dus daar heb ik tot zes uur gezeten en toen gingen we eigenlijk allemaal naar huis om te eten. Was wel echt heel gezellig. 's Avonds heb ik een kerst/romantische film gekeken; love actually. Ja, die was wel leuk.

Woensdag eerst lekker uitgeslapen, want ik was vrij, en toen kwam het besef dat ik vrijdag een essay van zo'n 1500 woorden af moest hebben en nog niet begonnen was, oeps. Eigenlijk heeft dat besef niet heel veel met me gedaan, want ik had totaal geen stress en heb de hele dag in mn bed gelegen met once upon a time, facebook en spelletjes. 's Avonds toch nog maar wel wat bronnen gezocht die ik zou kunnen gebruiken, maar daarna gewoon weer een film gekeken omdat ik nog niet genoeg gechilld had.

En toen was het donderdagochtend, 05:00 uur had ik de wekker gezet. Ik vervloekte mezelf op dat moment dat ik gister niet heel de dag aan dat stomme essay had gezeten, want nu moest ik boeten. 07:15 zat ik op school voor dat stomme financial strategy essay, uhl. Rond half tien maar even een broodje gaan halen en toen richting de les gegaan. Zeer boeiende les ook.. niet. Maar daarna ging meneer doodleuk vertellen hoe het essay eruit zou zien; zeven vragen, moet je er drie van uitkiezen en die beantwoorden. Huh? Ja, dat dacht ik ook. Daarna ging hij nog even verder; het is de bedoeling dat je die vragen in ESSAY vorm beantwoordt, met bronnen, bewijs en nog wat. Serieus? Mag je bronnen meenemen dan? Nee. Serieus? Hoe ga ik dat essay doen dan? 40 minuten voor elke vraag inplannen en dan zo'n 1000 woorden schrijven voor een goed cijfer. Serieus? Mag ik huilen? 40 minuten voor een vraag, 1000 woorden voor een vraag? WAT?! Na zn ontzettend leuke uitleg, kwam hij nog even naar me toe; shell, je bent zo stil. Vertel. Ja eh meneer mag ik huilen of niet dan? Dit hebben wij in Nederland niet hoor, ik weet niet. Voor financial strategy krijgen we gewoon 40 vragen ofzo, beetje sommetjes uitrekenen, dat is helemaal prima, dat kan ik. Nu moet ik essays gaan schrijven op een examen. HOE DAN. En toen kwamen Sean en Katie even hun hoofden laten zien; maar shell, wij helpen je toch gewoon? Jij komt 5 januari terug, dan gaan we die hele dag besteden in Londen, nog even lekker chillen. De rest van de dagen spreken we af op school, 09:00 tot 17:00, langer als het nodig is, en we gaan alleen maar essays schrijven over de onderwerpen die we hebben behandeld en we gaan erover praten. Dit kan je echt wel. Jongens, bedankt, jullie zijn mn helden. Mn docent ook helemaal blij dat ze me hielpen en mee zouden nemen naar londen, want toen hij me voor het eerst zag, zag ik er zo 'verloren' uit. Hee, thanks! Nou, na dit slechte nieuws gehoord te hebben over het essay, gingen Sean en ik naar de bibliotheek om aan ons essay te werken en Katie zou later nog komen. Daar gingen we hoor. Ipodjes in en typen maar. Helaas kan Sean zn mond echt niet houden en die jongen bleef praten, dus ik zette mn muziek maar harder. Verder is hij heel aardig hoor. Later kwam er nog een andere dude bij zitten en ik zat lekker in mn verhaal, ondertussen al zo'n 1200 woorden, toen ik ineens geschreeuw hoorde. Ik keek op van mn laptop, deed mn oortjes uit en er was me toch een discussie gaande. Onderwerp: mensen uit het noorden van Engeland zijn vriendelijker dan mensen in het zuiden van Engeland. Katie en die andere dude waren het er niet mee eens, terwijl Sean het wel vond. Ik was lekker aan het kijken en luisteren toen Katie ineens zei; shelley, jij bent in het lake district geweest, wat vind jij? HEE, hou mij er eens buiten joh, gekke meid. Ik ga weer verder, later. De discussie was eindelijk afgelopen na een uur (!), en daarna ging Sean ook maar weer verder aan zn essay. Meneer was ondertussen al twee uur in de bibliotheek en had zo'n 250 woorden geschreven. Goed bezig man! Uiteindelijk nog een heel gezellige middag gehad en mn essay was ein-de-lijk helemaal af om 18:00. Toen ben ik maar naar huis gegaan, want Katie was ook naar huis en Sean had ondertussen al 600 woorden. Jeetje, heftig. Hij heeft uiteindelijk tot 19:00 in de bibliotheek gezeten en heeft het toen maar opgegeven. 's Avonds heb ik echt alleen maar in mn bed gelegen met een filmpje, want echt, toen had ik mn chill avond serieus verdiend.

Vrijdag weer vroeg de wekker, want ik wilde nog een keertje mn essay doorlezen voordat ik het zou inleveren. Rond 09:00 naar school gegaan om te printen en digitaal in te leveren, maar toen gingen de printers ineens stoer doen ofzo. Uiteindelijk wel gelukt en ik helemaal blij dat ik klaar was, toen ik me bedacht dat ik maandag nog een ander essay in moet leveren. UHL. Mooi niet dat ik er vandaag aan ging werken, heb het hele weekend nog joh, toch? Ja. Dus eerst maar eventjes boodschappen gedaan, daarna once upon a time gekeken en einde middag maar weer even naar de stad geweest, want daar had ik wel zin in. 's Avonds had ik een verse pizza en dat was echt het beste dat ik tot nu toe hier gegeten heb, jeetje. Heb er echt van genoten. Daarna nog maar een film gekeken wat uiteindelijk zo'n echte jankfilm bleek te zijn: If i stay. Als je wilt huilen, moet je die kijken.

En toen was het vanochtend 05:00 uur en ging mn wekker weer, want ik had bedacht om vandaag heel de dag op school door te brengen met mn essay van leadership and management, want daar hou ik zo van. Uiteindelijk was ik pas 08:15 op school en typ ik nu deze blog, dus heb nog niet heel veel uitgespookt, maar hee, heb nog heel de dag he. Kijk nu al uit naar het moment dat ik mn 2000ste woord typ. Wat moet dat een fijn gevoel zijn.

Liefs,
Shelley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Shelley

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 7415

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 24 December 2014

Study abroad

Landen bezocht: