Aftellen! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

20 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hee allemaal!

Het aftellen is nu toch echt begonnen; nog maar drie dagen voordat ik weer in mn eigen bedje slaap, mn eigen douche heb, samenleef met mn ouders en broertje en het belangrijkste: voordat ik weer frikandellen, kaassoufflés, kroketten, bitterballen en biefstuk kan eten. Wat heb ik dat gemist zeg! Maargoed, eerst nog maar al mn spullen inpakken en wachten tot maandag wanneer ik mn broertje weer in mn armen kan sluiten.

Het is me gelukt hoor, jaja. Vorige week zaterdag, na een paar uur hard werken met onnodige pauzes tussendoor vanwege concentratieproblemen, heb ik het voor elkaar gekregen om mn essay voor leadership and management af te krijgen. En oh wat was ik blij zeg. Daarna ben ik lekker naar huis gegaan en heb ik de rest van de middag met mn ouders en broertje geskyped. Het voelde alsof ik alweer thuis was eigenlijk. 's Avonds lekker mn harde werk beloond met een filmpje: about a boy. Ik hou echt van Hugh Grant, dus ga daarom maar alle leuke films af waarin hij speelt.

Zondag heb ik lekker uitgeslapen en wat afleveringen van once upon a time gekeken toen ik me verveelde en maar besloot om even naar de stad te gaan. Het is daar altijd zo gezellig op zondag en dan vooral nu met kerst; een marktje, lichtjes, een kerstboom, veel mensen, muzikanten. Wat winkeltjes in en uit gelopen en na twee uurtjes had ik het wel weer gezien en ben toen naar huis gegaan. Rest van de dag besteed aan once upon a time kijken en weer een film, maar ben even kwijt welke dat was.

Maandag had ik weer vroeg de wekker gezet, omdat ik nog een keertje mn essay door wilde lezen en kijken of ik nog aanpassingen kon doen. Niet om 05:00 dit keer, dat vond ik wat overdreven. Uurtje of 08:00 ging mn wekker en heb ik inderdaad nog wat dingen aangepast en wat spelfouten eruit gehaald voordat ik richting school ging. Dat was het moment; laatste keer een essay inleveren voor de vakantie en hopen op een goed cijfer. Spannend! Zodra ik thuis was ben ik meteen weer in mn pyjama gesprongen en heb ik de hele dag niets gedaan. Ja, klinkt een beetje saai, maar opzich gaan de dagen best snel en ik moest al mn energie sparen voor dinsdag, want dan zou ik naar LONDEN gaan, woehoee.

DINSDAG; LONDEN. Katie en Sean hadden gezegd dat ik echt naar Westfield in Stratford moest gaan, omdat dat super vet was, dus dat ging ik dan maar ook doen. De toeristische attracties heb ik al een keertje gezien en wil sowieso nog wel een keertje naar Londen in de toekomst om andere dingen te zien, maar dat komt nog wel een keertje! Dus, daar ging ik; treintje naar Stratford, Londen. Kwart voor elf ofzo was ik er en maar gewoon de ''way out'' borden gevolgd. Eenmaal buiten keek ik wat om me heen toen ik echt een enoooorme trap zag, mooi niet dat ik die ging beklimmen HA. Maar toen zag ik het; Westfield. En ja hoor, waar was dit leuke winkelcentrum? Boven aan de enoooorme trap. Karma... Hijgend en puffend kwam ik boven en liep ik richting de ingang. Wauuw, drie verdiepingen met winkels en restaurants en op de vierde verdieping ook nog allemaal restaurants; hier zou ik me wel kunnen vermaken heel de dag. Eerst maar gewoon een rondje gelopen en gekeken wat voor winkels er allemaal waren. Nou, echt, van Armani tot Primark en zelfs een DISNEY winkel; HOE COOL?! Daar moest ik natuurlijk even een kijkje in nemen. En terwijl ik naar binnen liep, hoorde ik een bekend liedje. Was het waar? Hoorde ik het goed? Jaaa, LET IT GOOO van Frozen! Karma hield weer van me. Even een rondje gelopen en ik wilde wat mee nemen, maar het was allemaal zo duur, wauw. Wel een leuke ervaring. Daarna nog wat winkels in geweest en nadat ik zo'n vijf keer het hele winkelcentrum door was gelopen, wilde ik ook wel wat van de stad zien, dus ben ik maar naar buiten gegaan en een beetje gaan lopen. De enooorme trap weer af toen ik weer een ander winkelcentrum zag, deze was wat kleiner, maar niet minder leuk. Daar heb ik ook wat tijd doorgebracht, maar volgens mij was dat het enige dat er was in de hele stad, want voor de rest waren er niet heel veel winkels in het centrum. Beetje jammer. Dan nog maar een rondje door Westfield lopen en nog maar een keer de enorme trap op. Uiteindelijk nog wat voor kerst gekocht, waar me ouders om vroegen; christmas crackers. Zijn van die dingen die je open moet trekken en dan valt er een cadeautje uit, best geinig. Daarna waren mn voeten echt heel erg moe en kon ik niet meer, dus ben ik maar naar huis gegaan rond een uurtje of kwart voor vier. Wel echt super leuk en als ik wat meer geld heb, ga ik zeker nog een keertje terug! Toen ik naar buiten liep richting de trap zag ik ineens witte vlokjes. Huh? Sneeuw? Nee, dat is vast nep. Ik nog om me heen kijken of er niet een of andere knurft met een sneeuwapparaat stond, maar nee, nergens. Oh my god, het SNEEUWT. Ha, super leuk. Lag geen hele laag ofzo, maar nou en, het sneeuwde. Heb ik dat ook nog mee gemaakt. Nu nog hopen dat het met kerst sneeuwt, want dat wil ik graag. Op de terug weg naar huis wat moeilijkheden op het spoor, dus had vertraging, maargoed, alle tijd. Daarna echt meteen in mn bed gaan liggen om mn arme voetjes te laten rusten na een leuke dag!

De rest van de dagen heb ik weinig gedaan om eerlijk te zijn. Eigenlijk helemaal niks. Maar hee hallo, mag er nog even van genieten. Zometeen ga ik stage lopen en moet ik weer werken. Ik heb wel wat kleding en handdoeken weggewassen en dat was ook een heel avontuur trouwens. Toen de wasmachine klaar was, ging ik naar beneden om mn handdoeken enzo in de droger te doen, toen ik voelde dat alles en doorweekt was. Ja, ik weet dat alles nat hoort te zijn als het uit de wasmachine komt, maar hier droop het water er gewoon vanaf; dat hoort niet. Maargoed, beetje uitwringen en gewoon de droger in. Behalve mn shirtjes, want die fout heb ik al een keertje gemaakt; zijn wat shirtjes gekrompen, mehh. Toen ik alles uit de wasmachine had gehaald, stond er echt nog een hele laag water in; nee, ook dat hoort niet. Shit hee, had ik gewoon de wasmachine gesloopt? Sorry, kan er niks aan doen. Ben maar gewoon weer naar boven gegaan en mn de rest van mn kleding uitgewrongen. Zelfs mn handdoeken waren nog nat toen ze uit de droger kwamen. Ze hangen nu al twee dagen op mijn kamer en zijn nog niet droog; dat is niet oke.

OHJA en nog een avontuur. Ik noem dit ''de spinnentest'' en ik heb gefaald. Nouja, niet helemaal, maar wel een beetje. Gister lag ik beetje te chillen in mn bed toen ik ineens een SPIN op het plafond zag zitten. En hij was groot he, ik overdrijf niet. Ik heb er twintig minuten naar gestaard en mensen ingelicht over wat ik nou moest doen, toen ik de moed had verzameld om hem te pletten met mn schoen. Ik stond al klaar toen dat mormel ineens ging bewegen en bijna viel. Schrok me kapot en rende weer snel naar mn bed waar ik weer onder de dekens ging liggen; nee, dit kan ik niet... Maar daar waren Marije haar woorden; shell, dit kan jij. Ik geloof in je. Hij doet je niks. Nee, maar als hij valt en ik ben hem kwijt, ben ik vanavond nog thuis, hoor je me? Ja, maar hij valt niet. Oke, poging twee. Het beest was alweer een stukje verder gelopen en uuuuhl ik was zo bang. Maar, ik stond op mn stoel, dat was de grootste stap. Mn schoen in mn hand, nog even kijkend naar hem... 1, 2, 3.... BAM. Dood. Jaaaa, woehoeee, ik heb een spin gedood. Zo trots op mezelf. Daarna een papiertje gepakt en door de wc gespoeld. Twee keer. Gewoon voor de zekerheid. Maargoed, doordat ik er zo lang over deed, besefte ik toch nog wel dat ik er niet klaar voor was om op mezelf te wonen en nog steeds mn vader nodig heb voor dit soort dingen. Maar dat geeft niet, ooit doe ik het zonder aarzelen en dan heb ik de spinnentest gehaald.

Ohja ennn woensdag skypten mn ouders en broertje me ineens om te vertellen dat het kerstpakket dat ik voor ze had gewonnen binnen was en die wilde ze graag met mij uitpakken via skype. Even in het kort; ik had mn ouders opgegeven voor het rtl kerstpakket en ik was geselecteerd, dus die zouden ze in december binnenkrijgen. Zaten echt super leuke en nuttige dingen is, dus dat was fijn!

Dus ja, dat was mn laatste volledige weekje hier eigenlijk. Vandaag maar eens beginnen met spullen pakken, zondag mn kamer helemaal schoonmaken, maandag komt mn broertje en dan gaan we nog de laatste dingen halen om mee te nemen naar Nederland en dan is het zo ver; dinsdag ochtend om half tien ofzo, weet de precieze tijd niet meer, vertrekken mn broertje, mn spullen en ik met de boot richting Hoek van Holland. Daar komen we om kwart voor vijf 's middags aan waar Dominique ons op staat te wachten om ons naar huis te brengen; wat een feest! Rest van de tijd dat ik in Nederland ben is eigenlijk ook al behoorlijk volgepland; woensdag even een bezoekje brengen aan Indivar, daarna naar het glazen huis in Haarlem met Do en 's avonds even richting opa en oma om een fijne kerst te wensen en mn gezicht even te laten zien. Donderdag kerst met iedereen, vrijdag kerst met mama, papa en Daley, zaterdag maar even een bezoekje brengen aan mn lieve collegaatjes bij de deka, zondag weer fijn met Indivar en de week daarna veel aan school doen voor mn examen en portfolio in januari, natuurlijk oud en nieuw vieren met mn lieve vriendinnetjes bij TikTak in Amsterdam, woehoee, en tijd vrijmaken om de rest van mn vriendinnetjes te zien. Echt zoveel zin om iedereen weer te zien en vast te houden!

Maargoed, dit was het dan; mn laatste blog. Echt heel erg bedankt voor alle leuke en lieve reacties die ik hier op gekregen heb; ze hebben me er echt doorheen geholpen!
Het waren een mooie drie maanden hier en heb veel over mezelf geleerd, maar als ik het nog eens over mocht doen zou ik er toch voor kiezen om met iemand te gaan, zodat je met diegene leuke dingen kunt doen in plaats van alleen. Maargoed, wat ik hiervan ook heb geleerd, is dat ik het niet zo erg vind om dingen alleen te doen en dat dat ook echt wel leuk is, maar niet elke keer. Soms mag er best wel iemand bij zijn om je te vergezellen, haha.
Nog eventjes een weekje terug in januari om mn examen te rocken en dan begint er alweer een nieuwe drukke tijd in februari; mn stage. Ben benieuwd wat dat me gaat brengen. Deze ervaring nemen ze me in ieder geval niet meer af en ben stiekem toch wat trots op mezelf dat ik dit gedaan heb.
Tot snel en nogmaals heel erg bedankt voor de reacties en het trouwe lezen elke week!

Liefs,
Shelley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Shelley

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 1217
Totaal aantal bezoekers 7414

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 24 December 2014

Study abroad

Landen bezocht: