Derde weekje - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu Derde weekje - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu

Derde weekje

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

11 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hoi allemaal!

Ja hoor, daar ben ik weer. Mn derde weekje hier zit er alweer op en moet zeggen dat de tijd best snel gaat als ik mezelf bezighoud. Begin ook steeds meer te wennen en te accepteren dat ik hier gewoon in mn eentje ben, wat het ook wel gemakkelijker maakt om er in mn eentje op uit te gaan. Ten slotte zullen er wel meer mensen helemaal alleen zijn hier, denk ik..

Zaterdag nadat ik mn blog had geschreven, ben ik inderdaad nog even naar de stad gegaan om mijn droom jas te gaan bekijken. Na wat winkeltjes in en uit gelopen te hebben, kwam ik bij River Island, de winkel met DE jas. Ik kon niet wachten om naar binnen te gaan en meteen naar de jas toe te rennen, maar ik hield me rustig. Lekker rondje door de winkel gelopen, wat leuke (te dure) kleding vastgehouden (en dus weer teruggehangen) en toen zag ik hem weer hangen, MIJN jas. Ik liep er rustig heen en toen ik ervoor stond, bekeek ik hem nog eens goed. Oh, wat was hij mooi zeg, jeetje. Ik bekeek hem nog wat meer, voelde aan de mouwen, de binnenkant en toen kwam er een moment dat ik dacht; waar zijn de knopen? Waar is de rits? Hele jas uitgepluist, nergens knopen of een rits. Deze jas kon dus niet dicht.. En wat heb je potverdikkie aan een jas, IN DE WINTER, die niet dicht kan?! Juist, helemaal niks! Helemaal verdrietig en overstuur ben ik die stomme winkel met die stomme jas uitgelopen en liep ik wat door de winkelstraat te slenteren. Overigens was ik ondertussen mezelf in mn hoofd aan het overtuigen dat het een prima winterjas zou zijn. Gewoon een dikke sjaal erbij om doen en dan was hij ook ''dicht'' en warm genoeg. Natuurlijk helemaal geen overtuigende reden en dat wisten mn hersenen ook. Toen opeens kwam ik de Primark tegen. In mn hoofd was ik alweer afspraken met mezelf aan het maken. Als ik nu de Primark in loop, mag ik wat voor mezelf kopen om mn verdriet weg te nemen. Ik rende bijna die winkel in, echt. Eenmaal een rondje door de winkel gelopen te hebben en niet echt iets interessants gezien te hebben, werd ik weer wat verdrietiger. Totdat ik ineens een rek zag staan met neppe bontjassen. Al heeeeel lang wil ik er eentje hebben en elke keer vind ik ze te duur dus laat ik ze hangen, maarja hee, Primark, alles voor een prikkie toch? Dus ik ging naar de prijs kijken... 22,50 pond, wat zo'n 30 euro in Nederland is! Mn dag kon niet meer stuk natuurlijk, dat begrijp je! Dus ik mn maat passen, even voor de spiegel kijken hoe hij stond en hij was PER-FECT. Meteen naar de kassa gelopen en hem afgerekend. Daarna naar een cafeetje gelopen om mezelf nog even te trakteren op een caffee latte en toen weer naar huis gegaan met een lach op mn gezicht van oor tot oor. Dat een jas je toch zo gelukkig kan maken. 's Avonds heb ik een filmpje gekeken, Definitely Maybe (op aanraden van Indivar, thank you!), en ondertussen mn allereerste wasje gedraaid. Mama zal trots op me zijn! Dat is overigens ook nog een leuk verhaal. Ik kwam daar met mn wasmandje met wat handdoeken, mn dekbed, kussensloop, theedoek en bloesje. Mn ondergoed, sokken en shirtjes was ik namelijk in mn wasbak, omdat dat wassen anders een heel duur grapje wordt (2,70 pond per keer). Nou, goed, ik mn was in de wasmachine gedaan, alle stappen netjes gevolgd. Wasmiddel er in gedaan en toen moest ik het ding geld gaat voeden. Dus ik was lekker bezig met hem geld toe te stoppen toen ik zag dat er weer muntjes uit kwamen rollen. Huh? Ja, dat ding pakt dus geen muntjes van 5, 2, 1 en die wilde ik juist kwijt dus ik dacht dat dit de manier was. Nou, niet dus. Volgende keer maar weer beter lezen. Ik uiteindelijk al mn ponden, 50 pence, 20 pence en 10 pence er in gegooid, kwam ik, jawel, 40 pence te kort. Nou, daar ging mn geld dan en mn was. Ik ondertussen weer mn was in mn wasmand aan het doen, toen een dude ineens vroeg; lukt het? Ehm ja, het lukt, kom alleen geld te kort. Ohhh joh, dat betaal ik wel voor je. Ik heb het ook een keer gehad en moest toen heel de flat door om te vragen of iemand alsjeblieft 20 pence voor me had, dus ik weet hoe je je voelt. Ohh thanks dude! Nou nog even wat met hem gepraat over wat dingen en toen ben ik naar mn kamer gegaan om mn portemonnee te pakken zodat ik wat geld kon gaan pinnen. Zo zie je maar, op de gekste plekken kom je in contact met mensen! Uiteindelijk de Tesco nog ingelopen om wat chocoladerepen te halen en een fles cola. Zo, nu had ik in ieder geval weer wat ponden in mn zak zitten. Daarna de film gekeken en na drie kwartier ben ik even gaan kijken bij mn was. Die was allanggg klaar, dus toen heb ik het daarna in de droger gegooid (ook weer 1,20 pond) en de film boven afgekeken. Ondertussen was ik de film aan het kijken en had ik al lekker mn pyjama aangedaan. Toen was de film afgelopen en ging ik bed liggen. Maar ineens bedacht ik me dat ik nog was in de droger had zitten. Kak hee, moest ik de flat door in mn pyjama... Ik een vest en schoenen aangedaan en door die flat gerend en allemaal paadjes genomen om ervoor te zorgen dat niemand me zou zien, echt een kleine ninja was ik. Snel al mn was uit de droger gepakt en daar weer de trappen (10!!!) opgerend. Helemaal uitgeput op mn kamertje aangekomen, heb ik mn was opgeruimd en ben voldaan in mn bedje gaan liggen. Wat een dag zeg!

Zondag heb ik eigenlijk niks gedaan. Ik weet dat ik had geschreven dat het mn huiswerkdagje zou worden, maar ik had er echt even geen zin in en ik was moe. Dus ik de chocoladerepen van gister gegeten en ben in mn bed gaan liggen met pretty little liars en heb dat dus ook de hele dag gekeken. Ik weet het, zeg maar niks.. 's Avonds dus ook niet gegeten, want ik was misselijk van de chocola.

Maandag begon ik met mn tweede lesje Leadership and Management. Ik had mn wekker heel vroeg gezet, want kwam de avond daarvoor erachter dat hij nog een mailtje had gestuurd met een groot bestand die we moesten lezen voor de les van vandaag. 07:00 ging de wekker en toen ben ik het bestand gaan lezen (wat we overigens helemaal niet in de les behandeld hebben, dus ik was boos op hem). Ondertussen was ik wat aan het gapen toen hij opeens een opmerking maakte van; it isn't that boring, is it? Ik keek hem aan en hij herhaalde het nog eens. Ohhh, u heeft het tegen mij? Ehm, ja, sorry... Klein minuutje later; I make you blush. And because I've said that, you will blush even more. Goddammit, laat me met rust, wil je. Lesje gehad en ik was blij dat ik weer naar huis mocht. Was wel weer best een interessante les hoor, ben wel blij dat ik dit vak gekozen heb, alleen de man zit me niet mee. Daarna heb ik het boek voor Financial Strategy, dat vorige week nergens te bekennen was, opgehaald in de library, omdat het terecht was. 's Middags heb ik wat huiswerk gedaan voor Contemporary Issues en weer pretty little liars gekeken.

Dinsdag begon ik de dag dus weer met een lesje, dit keer Contemporary Issues. Ook weer 07:00 uur de wekker gezet, zodat ik nog een keer de bestanden door kon nemen en ook dit keer werden ze niet behandeld in de les, potverdikkie. Lesje gevolgd en aan het einde zei ze; ik wil dat jullie nu studiegroepen gaan maken. Ohhh, yeah, great... Gelukkig zei het meisje naast me meteen; ohhh wil je bij ons? Jaaa dat wil ik, thank god. De studiegroepen zijn gemaakt, zodat je je werk voor de assessments kan laten zien aan hun en zodat zij je feedback kunnen geven. Daarnaast hebben we over twee weken onze eerste presentatie en die hoef je dan alleen voor je studiegroep te doen. Dat is dus wel super fijn! Zijn leuke meiden en ze vroegen meteen waarom ik voor Ipswich had gekozen, welke vakken ik nog meer volgde, waar ik woon enzo. Gewoon lekkere small talk. Daarna zei het meisje, die aan me gevraagd had of ik bij hun in de groep wilde, of ik al een beetje gewend was hier. Ehm, ja, dat ben ik wel, maar ben wel een beetje alleen nog ofzo. Toen zei ze; ja, ik weet hoe je je voelt. Ik ben ook een internationale student en ben hier nu ondertussen al twee jaar. Het is zooo moeilijk om met mensen in contact te komen. Ik voel me pas sinds vorig jaar helemaal thuis, doordat ik in contact ben gekomen met de internationale studenten hier. Er is een soort vereniging op school waar je je voor aan kunt melden en dat is voor alle internationale studenten. Toen ik wilde vragen hoe de vereniging heette, begon de docent weer te praten en dingen uit te leggen en na de les heb ik de kans helaas niet meer gehad. Wil het aankomende dinsdag dus wel gaan vragen, want het lijkt me wel super leuk om met ''mijn soort'' in contact te komen. Gewoon mensen die weten hoe je je voelt enzo, omdat het voor hun ook nieuw is. Na de les nog wat met een ander meisje uit mn studiegroep gepraat en dat was wel gezellig eigenlijk! Daarna weer naar mn kamertje gegaan en de eerste twee hoofdstukken voor Financial Strategy gelezen en pretty little liars gekeken.

Woensdag had ik een dagje vrij. Ik werd wat laat wakker, uurtje of tien, dus ben maar meteen mn bed uitgesprongen om te douchen en te ontbijten. Daarna aflevering van pretty little liars gekeken en toen het derde hoofdstuk gaan lezen voor Financial Strategy. Eenmaal daarmee klaar te zijn, wilde ik gaan kijken wat er in de buurt te doen is. Ik ben erachter dat ik Ipswich ondertussen al gezien heb, dus wordt het tijd om wat andere plaatsjes te gaan ontdekken! Even met mn vader gepraat te hebben, zei hij; Cambridge is heel leuk! Anderhalf uur van jou vandaan met de trein en daar staat een grote universiteit en is echt een studentenstad. Nouu, dan ging ik maar eens even kijken hoe ik daar kon komen en wat er te doen was. Er zijn allemaal kleine musea, verschillende tours met de bus/lopend/fietsend, parkjes, rondleidingen door de universiteit, winkels, eetgelegenheden enzo. Dus ik heb bedacht om daar zondag een dagje heen te gaan! Na alles een beetje bekeken te hebben, ging ik weer pretty little liars kijken en dat was mn dagje eigenlijk wel!

Donderdag had ik mn allereerste les van Financial Strategy. Eenmaal bij het lokaal aangekomen, was de deur nog dicht en waren de lichten nog uit. Ik bleef er maar voor wachten, want ik wist zeker dat we hier zouden zitten, had net nog op het rooster gekeken. Toen hoorde ik ineens een meisje aan de telefoon met de infozone. Ze vroeg of het lokaal voor Financial Strategy was veranderd, want er was nog niemand. Nou, lokaal was niet veranderd, duuus we stonden goed. Ineens kwam er een buitenlandse man aanlopen, ik denk uit India ofzo, en die ging ons lokaal in. Jaaa, kom binnnen, waarom staan jullie buiten te wachten? Ehm, de deur was dicht... Nou, in het lokaal gaan zitten en uiteindelijk kwamen er nog acht anderen, dus we zitten met zn tienen in de les. Wel lekker rustig! Les zelf was opzich best interessant, maar het ging zoooo langzaam... Hij vertelt alles zo traag en als hij dan een vraag stelt en niemand geeft antwoord, gaat hij op zn stoel zitten en wachten totdat iemand wat zegt. In plaats van dat die man nou gewoon het antwoord geeft of ons een beetje helpt.. Maargoed. Hij vertelde na de pauze van twintig minuten dat we 6 november naar Londen gaan voor een fieldtrip! We gaan dan een bank bezoeken en krijgen daar een rondleiding enzo. Echt super leuk! Ook komt er in een oktober een gastdocent om een les te geven, dus dat is ook wel interessant! Daarna heeft hij mij nog even voorgesteld aan de klas en dat ze me met open armen moesten ontvangen, omdat iedereen elkaar al kende en ik ken nog niemand. Hee thanks! Toen de les afgelopen was, liep ik weer richting huis toen ik ineens mn naam hoorde. Ik dacht eerst dat ik hallucineerde, maar daarna werd het nog een keer geroepen. Helemaal verbaasd draaide ik me om en zag ik twee klasgenootjes staan van Financial Strategy. Ze kwamen naar me toe gelopen en vroegen hoe ik de les vond, wat ik van de docent vind, wat ik van Ipswich vind, hoe lang ik hier ben, waar ik woon enzo. Blijken zij dus ook in de flat te wonen waar ik woon, dus dat is wel leuk! Ze vroegen of ik nog even met ze mee ging de school in, beetje chillen, maaar ik had over een kwartier een sollicitatiegesprek voor mn stage in Nederland dus helaas kon dat niet! Eenmaal in mn kamertje aangekomen nog even de info doorgenomen die ik had opgeschreven en een appeltje gegeten, toen de telefoon ging. Dit was het moment. Ik nam op en hoorde een heel aardige vrouw aan de andere kant van de lijn. Even in het kort; ik had een telefonische sollicitatie met het bedrijf Kras in Alkmaar waar ik stage wil gaan lopen vanaf februari. Ze doen het normaal niet, maar ze waren toch wel geïnteresseerd, dus dat was wel fijn om te horen! Sollicitatie gehad en weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.. Aankomende week krijg ik te horen of ik ben aangenomen of niet, dus fingers crossed! Uiteraard laat ik het jullie weten! Daarna heb ik lekker de hele middag gechilld met pretty little liars, omdat ik het hele weekend aan school ga werken.

Dat heb ik gister dus ook gedaan. Ik werd weer wat later wakker dan gepland en ben meteen weer gaan douchen en ontbijten. Daarna vampire diaries gekeken, want er stond weer een nieuwe aflevering op, jaja. Daarna ben ik mn huiswerk gaan doen voor Leadership and Management en heb ik wat journals gelezen voor mn essay. Vervolgens het huiswerk van Financial Strategy nog een keer gedaan, omdat het toch best lastig was. Toen eventjes pauze genomen om te lunchen en daarna ben ik weer verder gegaan voor het vak Contemporary Issues. Hiervoor heb ik dus over twee weken een presentatie en ik moet een trend zoeken die ik kan onderzoeken en mn presentatie over kan houden. Gister heb ik dus een onderwerp gevonden en wat journals erover gelezen, zodat ik vandaag mn essay al een beetje kan gaan schrijven en mn presentatie kan gaan maken. Het onderwerp is 'authenticiteit in het toerisme' en de trend is dus dat steeds meer mensen op zoek gaan naar authentieke vakanties. Plekken waar alles nog is zoals het oorspronkelijk was, waar de volksstammen in principe nog echt zijn. Beetje te vergelijken met het programma 'groeten uit de rimboe'. Eenmaal klaar met al het gelees en onderzoek, ben ik een film gaan downloaden, the other woman, en heb ik die 's avonds gekeken.

Vandaag ga ik dus een dagje aan mn presentatie en essay besteden, zodat ik morgen een dagje naar Cambrigde kan! Wil vandaag ook nog wel eventjes naar buiten, dus ik hoop dat er niet teveel tijd in gaat zitten. Wil gewoon alvast een beginnetje maken, zodat ik dat dinsdag aan mn docent kan laten zien.

Misschien, heel misschien, ga ik vanavond wel even een kijkje nemen in het kroegje hiernaast om er even lekker uit te zijn. Veel mensen uit mn flat gaan erheen, dus wie weet kom ik nog wat in contact.
Tot volgende week!

Liefs,
Shelley

  • 11 Oktober 2014 - 19:38

    Monique:

    heel leuk om te lezen hoe alles zo goed met jou en ook hoe jij voelt hierbij......gr Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Shelley

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 7416

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 24 December 2014

Study abroad

Landen bezocht: