Presentatie en tripje naar Staveley - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu Presentatie en tripje naar Staveley - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu

Presentatie en tripje naar Staveley

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

22 November 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hoiiii allemaal!

Alweer een weekje voorbij, en wat voor een week. Lekker druk geweest met dingen, dus het is echt omgevlogen.

Vorig weekend heb ik eigenlijk echt het hele weekend mn presentatie geleerd, aangepast, tekst aangepast, essay aangepast en weer mn tekst leren. Echt heel boring, maar oke, dan wist ik in ieder geval zeker dat het goed zou komen dinsdag.

Maandag had ik weer Leadership & Management en hij vertelde ons dat over twee weken de laatste les is en dat het dan wel gewoon goed is. Dan is hij door zn stof heen en kunnen wij ons focussen op ons essay. Dat betekent dus; vier dagen weekend voor mij! Alsof ik nog niet genoeg aan het chillen ben hier, maar oke, mij hoor je niet klagen. Rest van de middag mn presentatie geleerd en werd echt alweer super zenuwachtig en niet chill geslapen die nacht. Ik en presentaties... uhl, geen beste combinatie. Maargoed, om mn gedachten even ergens anders te hebben, ging ik die Spaanse jongen maar eens contacten om te kijken hoe zijn weekend in Londen was geweest. Nou, suuuper leuk natuurlijk en ik had ook mee moeten komen, maar ze gaan nog een keer want ze hebben nog niet alles gezien en dan moet ik echt mee. Joh, is goed! Aardige jongen is het, ja.

Dinsdag was het duur zo ver; presentation dayyyy. Mijn groepje was om 10:40, dus mn wekker ging om 07:00 zodat ik nog even keihard kon leren enzo. 10:30 richting school en toen zat er al een meisje uit mn groepje, ook helemaal zenuwachtig en ze wist niet wat ze kon verwachten enzo. Gelukkig ben ik dus niet de enige, dat helpt. Nou, het andere meisje uit ons groepje arriveerde en die was ook suuuper zenuwachtig. Toen kwam het groepje voor ons de deur uit en werd het toch allemaal wel serieus.. Wij naar binnen en een meisje vroeg of zij als eerste mocht, want ze was zo zenuwachtig en dan was ze er maar vanaf. Joh, is goed. Vroeg de docent; waarom ben je zenuwachtig? Meisje; eh, ik vind presenteren eng. Docent; maar je hoeft helemaal niet te presenteren. Groepje; huh? Docent; je gaat nu gewoon naast de computer zitten, scrollt door je powerpoint heen, laat ons zien wat je hebt, vertelt ons wat meer en dan krijg je feedback van mij. DUS ik heb voor niks het hele weekend geleerd, terwijl ik in Londen had kunnen zitten, ik ben voor niks 07:00 opgestaan vanochtend en ik ben voor niks al sinds gister zenuwachtig. En dat allemaal doordat die docent ons maar bleef zeggen dat we moesten presenteren en dat nu ineens niet hoeft. BEDANKT. Beetje verbaasd door mn presentatie gescrollt en dingen verteld en ze vond hem eigenlijk wel goed en interessant op een paar kleine dingen na. Dus die heb ik de middag maar meteen verbeterd, ben ik daar alvast van af. Op naar assignment 2 van dit vak!
In de avond heb ik gekeken naar plaatsjes en dingen die ik nog echt wil bezoeken in de laatste weken dat ik hier ben en kwam tot de conclusie dat ik echt drie of vier keer naar Londen moet om alles te zien wat ik wil zien. Wel goed excuus om naar Londen te gaan opzich. En voor de rest wil ik gewoon nog wat omliggende plaatsjes zien enzo. Toen kwam ik bij het plaatsje Colchester, hier in de buurt, en klikte ik op ''guided tours'' om te kijken wat erbij zou staan. Stond er een kopje met ''ghost tours'' dus ik daar op klikken en zag er echt super vet uit enzo. Alberto, die Spaanse jongen, houdt wel van ghost tours, dus ik heb hem gecontact en hij zei meteen; jaaaa, moeten we doen dit dat. Dus we gaan 4 december een ghost tour doen door Colchester, haha. Ben benieuwd!
Verder zag ik die avond een mailtje van Landal Greenparks in mn mailbox met de mededeling dat ik aangenomen ben voor mn stage daar, woehoeee. Ik heb ongeveer twee weken geleden een gesprek met ze gehad, wat voor mijn gevoel niet heel lekker ging, maaar blijkbaar dus wel! Vanaf februari tot en met juni zal ik daar dus mn stage lopen voor school! Ben zo blij, whieee.

Woensdag heb ik eerst lekker uitgeslapen en toen een chilldagje gehouden. Kamertje opgeruimd, wasje gedraaid, fimpje gekeken, badkamer schoongemaakt. Ja, was wel een chille dag!

Donderdag had ik weer Financial Strategy en na die les zou ik met mn groepje gaan lunchen en de presentatie bedenken enzo. Maar lunchen ging uiteindelijk niet door, omdat Katie een sollicitatie had bij een bank en ze echt heel zenuwachtig was en nog dingen wilde voorbereiden. Dus Sean en ik gingen samen alvast research doen voor info voor de presentatie, maar dat werd uiteindelijk anderhalf uur filmpjes kijken, route naar Staveley (waar mn familie woont) uitstippelen en praten over Blackbeard. Hij heeft me toen naar het station gebracht en geholpen met de kaartjes kopen en toen zat ik om tien voor half vier in de trein. Een reis van zo'n vier en een half uur voor de boeg met een overstap in Londen, MAAR ik zou wel eindelijk mn familie weer zien. Dus eenmaal bij Londen Liverpool Street aangekomen, de underground gezocht, op het verkeerde platform gestaan, naar het goede platform gestuurd en toen met de underground naar London Euston. Eenmaal daar aangekomen moest ik op zoek naar het treinstation, want deze was weer ergens anders. Sean had het wel helemaal uitgelegd, maar hallo, ik ben een meisje. Dat soort dingen onthoud ik niet. Dus beetje verdwaald in het grote Londen uiteindelijk maar een mannetje aangesproken die zei; ohhh hier de straat uit en je bent er. DANKU! Uiteindelijk nog een trein eerder gehaald dan gepland en toen zo'n drie uur in de trein richting Staveley gezeten waar mn oom me zou ophalen van het station. Natuurlijk konden we elkaar eerst niet vinden, maar hee, er waren twee uitgangen. Drie keer raden hoe de situatie was. Uiteindelijk bedacht ik dat ik wel even naar de andere uitgang zou lopen en toen kwam ik hem ineens tegen. Thuis stond de openhaard al lekker aan, want het is echt suuuper koud hier vergeleken bij Ipswich. Honden kwamen me ook meteen tegemoet rennen, uhl. Spullen boven gebracht en toen ben ik lekker gaan zitten op de bank, maar kon er ook niet meer vanaf komen, want er lagen twee hondjes op mn schoot. Wel schattig, maar ik ben niet zo van de honden. Enge beesten. Uiteindelijk vroeg mn oom; shell, wil je wijn? Joh, is goed. Oke, ga ik even halen bij de Spar. Dus lekker wijntje gedronken en gezellig enzo. Daarna lekker gaan slapen.

Gister ook eerst weer heerlijk uitgeslapen en toen ik beneden was, was iedereen weg, allemaal aan het werk enzo. Dus ik had het huis voor mezelf. Ben toen maar eventjes naar mn oma gegaan en haar zus zat er ook, dus gezellig met ze gepraat en natuurlijk krijg je dan de dingen van; ohhh je bent zo groot geworden enzo. Nee, ik was twee jaar geleden toen ik hier was ook zo groot, maar maakt echt niet uit. Bedankt. Eventjes een paar uurtjes bij oma gezeten en natuurlijk zou oma geen oma zijn als ze geen geld aan me zou doneren; hier, om iets lekkers te kopen. Haha, danku oma! Daarna richting huis waar de honden ook alweer naar me toegerend kwamen zodra ik de deur opendeed en ik zag dat mn tante thuis was, dus gezellig met haar gepraat en toen zei ze; ja, ik ga vanavond een work-out doen in de sportschool hier, ga je mee? Ehhh... oke dan. Had ze niet gezegd dat het een insanity work-out was he. Jeetjemina, was kapot. Was leuk he? Nou zeker. Ga je zondag ook weer mee? Als ik nog in staat ben om te lopen wel ja. Voel mn spieren nu al. Daarna lekker gedoucht en lasagna gegeten toen mn neef ineens belde; mam, wil je ophalen thuis en even naar de asda? Ja, tuurlijk. Shell wil ook wel mee. Oh ja tuurlijk, trek mn pyjama wel weer uit. Dus toen zijn we savonds nog even naar de asda gegaan, TWEE UUR daar rondgelopen, maar dat is echt zo'n winkel waar ze alles hebben en waar het super leuk is om alles te bekijken enzo. Dus heb me wel vermaakt. Eindelijk thuis kreeg ik weer een wijntje in mn handen geduwd en toen ben ik maar gaan slapen.

Vandaag gaat mn neef verhuizen met zn vriendin, dus het is de bedoeling dat we allemaal een beetje helpen enzo. Ze zijn nu al haar kledingkast aan het halen en dan vanmiddag de rest van de spullen in het huis sjouwen. Mn spierpijn is niet te harden, maar ik laat me niet kennen. Vanavond ga ik dan nog een tour door de bierbrouwerij doen waar mn oom werkt en waarschijnlijk belanden we dan in de pub die daarbij hoort ofzo, dus zal wel een prima dagje worden. Morgen weer naar huis, maar eerst nog even sporten en naar een feestje én lekker eten, woehoee. Fijn om weer even hier te zijn!

Liefs,
Shelley

  • 22 November 2014 - 12:09

    Erna:

    Wat een pracht verhaal weer Shelley.Ik zit hiet maar ohhhhh, ahhhhhhh.Maar bovenal zit en lees ik je verhalen met heel veel bewondering.Petje af hoe je het doet wat je onderneemt en ermee omgaat.Ik doe het je niet na meis.Geniet er nog lekker van.Fijn weekend en een dikke kus.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Shelley

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 7423

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 24 December 2014

Study abroad

Landen bezocht: