Bezoekje van thuis - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu Bezoekje van thuis - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Shelley Cousins - WaarBenJij.nu

Bezoekje van thuis

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

25 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hoi allemaal!

Afgelopen week was een heeeel leuke week met een bezoekje van thuis! Mn zus en broertje kwamen namelijk drie dagen langs! Waren heerlijke dagen en was heel fijn om ze weer te zien. Besef alleen wel doordat mensen langs komen het weer moeilijker is om afscheid te nemen voor de tweede keer en ze nog voor zo'n negen weken te moeten missen. Maargoed, het bezoekje heeft me goed gedaan en ik kan er nu weer een tijdje tegenaan!

Vorig weekend heb ik niet zoveel gedaan. Heel veel aan school gewerkt en informatie gelezen en opgeslagen dat ik voor mn essay's kan gebruiken. Eigenlijk gewoon heel veel Engelse essay's gelezen met informatie. Merk wel dat daardoor je woordenschat heel erg verbreed en je ook moeilijkere woorden leert kennen die ik weer kan gebruiken voor in mijn essay's! Nadat ik even helemaal klaar was met het lezen, heb ik gewoon lekker filmpjes gekeken en pretty little liars. Mn weekend was dus opzich wel chill!

Maandag had ik weer een lesje Leadership and Management en dat was wel weer een interessante les eigenlijk. Ook veel over het essay gehad en veel informatie naar ons toegegooid gekregen, maargoed, zijn alleen maar dingen waar je wat aan hebt!
Begin wel steeds meer te merken dat de manier van lesgeven hier best verschilt van dat in Nederland. De manier waarop de docenten spreken en de vele ervaringen die ze hebben is wel heel anders dan de docenten uit Nederland. Ze zijn naast het lesgeven ook allemaal nog bezig met een eigen onderzoek en daar geven ze dan ook voorbeelden van. Echt heel interessant.
De man van Leadership and Management valt ook eigenlijk wel mee. Hij vertelt zo gepassioneerd zijn verhaal, elke les opnieuw, waardoor je aandacht er echt bij blijft en dat is wel heel fijn, want dat kon ik van de management lessen thuis niet zeggen.. Heb het gevoel dat ik hier tenminste wat leer! Maargoed, na de les ben ik lekker naar huis gegaan en heb ik me weer bezig gehouden met het vinden van informatie voor mn assignment van Contemporary Issues. Toen ik daar klaar mee was, heb ik weer lekker pretty little liars gekeken en 's avonds nog de film ''despicable me''. Wat een leuke film is dat zeg, jeetje. Daarna ben ik lekker gaan slapen, want de volgende dag zouden mn zus en broertje komen, WOEHOEEE.

Maar eerst had ik dinsdagochtend een lesje Contemporary Issues. Ik kwam om tien voor tien de klas in en er was nog niemand, zelfs de docent niet. Klein detail: les begint om tien uur. Het was die ochtend wel echt rot weer, keiharde wind en regen alles, dus misschien dat treinen en bussen niet reden ofzo. Lijkt hier namelijk wel beetje op de ns. Maargoed, ik zat er een paar minuten toen er nog steeds niemand was, dus ik ging maar eens op mn mobiel kijken of er misschien een roosterwijziging was of iets. Toen ik eindelijk op de site kwam, kwam ineens mn docente binnen. Ja, het is zulk rot weer he? En nu is mn koffie koud, want een gek hield me tegen op de gang om een half uur met me te praten. Hahaha, oooke mevrouw. Ja en mn was hangt buiten, want vanochtend scheen de zon en dan gaat het nu ineens zo hard regenen. Arme, arme vrouw, kan haar was dus weer opnieuw doen. Maargoed, toen ze eenmaal klaar was met haar irritatiepuntjes uit te spuwen, durfde ik bijna niet meer te vragen of ik eerder uit de les weg mocht om mn zus en broertje op te halen van het station.. Maar ik heb het gedaan. Alle moed bij elkaar geraapt en het gevraagd en toen zei ze; maar natuuuurlijk mag dat! Na de les mag je gewoon weg, want daarna gaan we weer in de studiegroepen zitten en over het essay praten, maar dat is niet heel boeiend. Ohh okee, thanks! Toen de les afgelopen was, overigens weer een heel interessante, ben ik naar huis gegaan en heb ik mn spullen even afgezet. Daarna ben ik naar de stad gelopen, half weggewaaid een paar keer, om nog een paar boodschappen te doen en lekkere broodjes te halen voor mn zus en broertje, zodat we lekker konden lunchen. Hele supermarkt doorgerend om lekkere dingetjes te vinden en daarna nog door geracet naar de poundland voor borden, want ik had er maar eentje, haha. Ik had het er helemaal warm van en was al bijna onderweg naar het station toen ik opeens een berichtje van mn zus kreeg dat de trein niet reed en ze moesten wachten op die van tien voor een en dat ze er dus pas half drie zouden zijn, want er waren problemen op het spoor. Nou oke, toen ben ik dus maar naar huis gegaan en nog even gechillt op mn kamer. Toen kreeg ik om tien voor een weer een smsje dat die trein ook niet reed, omdat deze stuk was, en ze nu tot die van kwart voor twee moesten wachten. Jaja, het waaide een keertje hard en er waren meteen problemen. Veel overeenkomsten met de ns. Ze zouden er nu dus pas om drie uur zijn. Nou, goed, toen ging ik maar weer pretty little liars kijken en mn kamer nog een beetje opruimen. Ohja en ik ben nog even in mn postvakje gaan kijken, want Indivar bleef aandringen dat ik dat moest doen. Duuus daar ging ik dan. Snapte niet waarom, want ik verwachtte geen post, maargoed. Ineens lag er een kaart, dus ik kijken en hij was voor mij, woehoeee. Naar boven gerend en hem opengemaakt en hij bleek van Indivar te zijn, suuuuper lief! De kaart staat nu bij mn bed dus kan ik er vaak naar kijken, haha.
Toen het half drie was, ben ik gaan lopen richting station en was ik er tien minuten te vroeg. Beetje binnen de boekjes bekeken en toen waren die tien minuten zo voorbij. Ik keek eventjes op en jahoor, daar kwamen ze. HOI SHELL, HOOOOI!! Even kaartje zoeken hoor! Hahaha, wat had ik jullie gemist zeg. Nou, toen ze eenmaal door het poortje heen waren eventjes geknuffeld en daarna naar het hotel gelopen, zodat ze konden inchecken en hun spullen af konden zetten. Die mensen in dat hotel waren wel echt te overdreven aardig. Die achter de balie bleef praten en ineens kwam er een ander aanlopen die aan mn broertje vroeg; how was your journey? Mn broertje: ''wat zegt ze?'' Hahahah, love you. Nou, spullen in de kamer gezet, even op bed gelegen (deze lag lekkerder dan die van mij) en naar mijn huis gegaan, zodat we lekker konden lunchen. Mn broertje had een tas meegenomen en gaf deze aan me toen we mn kamer gingen bekijken en er zat allemaal voedsel in, oh my goood. Pepernoten, chocoladepepernoten, hagelslag, winegums, drop, eierkoeken en snijkoek. Thank you, mom! Ik kan weer een week vooruit. :) Daarna lekker broodjes en donuts gegeten toen het ondertussen alweer kwart over vier was. Even bedacht wat we gingen eten en daarna zijn we naar de stad gelopen om even te kijken wat er allemaal was. Bijna alle winkels waren al dicht toen we daar aankwamen, maargoed, gewoon even een rondje gelopen en even laten zien wat er allemaal was. Daarna nog de supermarkt ingelopen voor wat laatste dingen en toen richting huis gegaan. Doordat we zo laat hadden geluncht, hebben we eerst maar een filmpje gekeken; despicable me 2. Wat hebben we gelachen met zn drieën, my god. Ondertussen de patat in de oven gedaan en toen de film afgelopen was, moest de patat ook klaar zijn. We hadden al helemaal trek in de patat en ik pakte de kip al om nog even in de pan te doen. Toen deed ik de oven open om de patat er uit te halen en toeeen kwam er heel veel rook uit de oven. Meteen ramen opengezet, blad uit de over gehaald en ja hoor... patat was verbrand... Miehhh. En ik had zoooveel trek in patat want dat heb ik echt al sinds ik hier ben niet op.. Nadat ik klaar was met huilen, hadden we maar bedacht om gewoon kip met stokbrood te eten en dat was uiteindelijk ook heeeerlijk. Hebben met zn drieën staan koken in die keuken en dat was zo leuk om te doen. Sta je daar tenminste niet in je eentje. Na het eten even afgewassen en daarna hebben we met mama en papa geskyped om te laten weten dat mn zus en broertje veilig aangekomen waren. Na het skypen nog wat filmpjes op youtube gekeken en daarna gingen ze naar het hotel, want ze waren toch wel wat moe na zo'n reis.

Woensdag was ik vrij en had ik om half tien afgesproken met mn zus en broertje om te ontbijten. Ze komen zelf de flat niet in, dus ik stond om half tien beneden om ze binnen te laten. Toen hebben we lekker ontbeten met beschuitjes met HAGELSLAG en SNIJKOEK. Ohhh wat heb ik dat gemist zeg... Daarna zijn we richting de stad gegaan. We hebben eerst het park opgezocht met de monumenten en hebben daar een half uurtje gezeten, omdat het zulk lekker weer was! Vervolgens zijn we naar de costa gelopen om een koffie te drinken en daarna zijn we langs een aantal winkels gegaan. Liepen we met zn drieën hoor, kwik kwek en kwak. Oke. We hadden natuurlijk despicable me gekeken en daarin zegt zo'n klein meisje op een gegeven moment; it is so fluffy, i am gonna die! En een minuutje daarna; IT IS SO FLUFFY. Nou drie keer raden hoe wij met zn drieën door die stad liepen... Elke keer dat zinnetje herhalen. Mensen moeten wel gedacht hebben, wat een gekken. Maargoed, op dat moment kon het me niet schelen, want oh wat was het fijn om weer even de slappe lach te hebben. Om een uur ben ik terug gegaan naar huis, omdat ik om twee uur de cursus in de bibliotheek had met de internationals. Mn zus en broertje zijn in de stad gebleven om op zoek te gaan naar een I love England trui voor mn broertje en we zouden om kwart over drie weer afspreken bij de flat om even te chillen.
Die cursus was wel weer interessant opzich. Zat met de twee Spaanse dudes en een oudere vrouw uit Azië. Waar ze precies vandaan komt, weet ik niet, want alle chinezen, japanners, taiwanners en koreanen lijken op elkaar. Mn grote vriend van vorige week was er niet, was wel jammer. Maargoed, we kregen een opdracht, zodat we elkaar weer beter leerden kennen. De opdracht was als volgt; vraag aan je medestudent wat hij/zij deze week heeft gedaan op school (het was woensdag.....) en je mag geen ja of nee zeggen. Wat is dat nou weer voor stomme opdracht?! Het stopwoordje van iedereen hier in Engeland is ''yeah'', dat heb ik ook overgenomen en nu mag je dat ook niet zeggen. Stom. Gewoon stom. Nou, goed, ik moest met de chinese/japanse/taiwanse/koreaanse vrouw het spel spelen en we hadden volgens mij allebei zo iets van; wat een stomme opdracht. We zeggen gewoon ''yeah''. Duuus dat deden we, haha. Gewoon lekker met haar gepraat over dingen enzo, was wel gezellig! Toen de docent langs kwam, zei hij; ik hoor wel heel veel ''yeah'' hier. YEAH that's right. Nou, daarna kregen we nog een andere opdracht, maar daarbij mochten we wel gewoon ja en nee zeggen. We kregen kaartjes en die moesten we in de goede volgorde leggen om zo een goede inleiding te vormen voor een essay. Ennn de chinese/japanse/taiwanse/koreaanse vrouw en ik hadden hem helemaal goed, woehoee! Daarna kregen we wat algemene informatie over hoe je het beste een inleiding en conclusie kan schrijven toen mn grote vriend ineens binnen kwam, om kwart voor drie. Klein detail: cursus is om drie uur afgelopen. Maaar hij kwam de klas inlopen en ging weer naast me zitten. Wat een leuke vent. Daarna kregen we nog een opdracht om een kleine inleiding te schrijven en toen mochten we naar huis. In de flat nog even gewacht op mn zus en broertje, toen ze aan kwamen lopen, jut en jul. Ik deed de deur open en het eerste dat ik hoorde was; we hebben geen beschuit gehaald, want we konden de supermarkt niet meer vinden en we wilden niet meer terug, want jessica haar voeten zijn moe. Ooooke, dan haal ik morgen wel beschuit. Maar mn broertje moest per se terug, want meneer had een koptelefoon gezien in de superarkt en wilde die per se hebben, voordat hij weg was. Nou, eerst maar even gechillt op mn kamer en mn nieuwe blikopener uitgeprobeerd. Wat een rot ding is dat zeg, jeetje. Hij werkt niet eens, maar ik wilde hem hebben, omdat hij roze was. Dus, ik hou hem. Daarna pork pies, donuts en ananas gegeten en toen maar weer richting de supermarkt gelopen voor de koptelefoon van mn broertje. Thank god, stond hij er nog, anders waren we gaan huilen. Vervolgens zijn we lekker uiteten geweest bij de pizzeria hier om de hoek en daarna hebben we stomme filmpjes gekeken en liedjes geluisterd op youtube. Toen was onze enige hele dag die we samen hadden alweer voorbij, want morgen zouden ze alweer naar huis gaan...

Donderdagochtend moest ik eerst even naar school voor Financial Strategy. Voordat de les begon, zijn mn zus en broertje nog even langs geweest om hun koffers te dumpen in mn kamer en ze zouden gaan ontbijten in de stad. Ik had ze de sleutel van mn kamer gegeven, zodat ze gewoon konden chillen in mn kamer als ze dat wilden. Toen ben ik naar de les gegaan, want er zou een gast docent komen en dat soort lessen zijn altijd wel heel leuk dus ik wilde wel heel graag. Toen ik de klas binnenkwam, zat er nog maar een meisje, maar die begon meteen met me te praten en gewoon gezellig enzo, dus dat was wel leuk! Die gastdocent was een manager van Handelsbanken, een bank uit Zweden. Hij vertelde heel veel dingen over het werk in een bank en over Handelsbanken zelf en over zijn eigen ervaringen. Dat was echt wel heel leuk en interessant! Vervolgens ben ik naar huis gelopen en daar zat mn broertje buiten al op me te wachten met de sleutel. Eenmaal in mn kamer hebben we nog even geskyped met het thuisfront en daarna zijn we gaan lopen richting het station. Ik mocht niet met ze meelopen naar het perron, omdat ik geen kaartje had, dus ik moest al afscheid van ze nemen. Even geknuffeld en gedag gezegd en daar gingen ze dan. DOEI SHELL! Hahaha, doeeei! Tot over negen weken! Liep ik dan weer alleen door de stad.. Best een beetje gek, maargoed, zoals ik al zei; het was echt suuuuper fijn om ze weer gezien te hebben! Thuis ben ik in mn bed gaan liggen en heb ik pretty little liars gekeken en gtst terug gekeken. Toen skypte mn broertje ineens dat ze veilig thuis waren gekomen en dat de treinreis nu helemaal perfect ging. Geeelukkig maar! Daarna ben ik lekker gaan slapen.

Gister werd ik wakker en voelde ik me helemaal niet lekker. Buikpijn enzo en ik had toch wel meer moeite dan ik had gedacht met het feit dat mn zus en broertje weer weg waren. Ik heb dus de hele dag in bed gelegen, pretty little liars gekeken en geskyped met Indivar en mn ouders. Niet zo'n heel boeiende dag, maargoed, beetje heimwee naar huis, denk ik.

Vanochtend werd ik wakker en toen voelde ik me weer helemaal goed, dus dat is wel fijn! Ik denk dat ik vandaag even richting de stad ga om een Engels boek te zoeken die ik kan gaan lezen, want mn Nederlandse boek is uit. Misschien even naar het park, want volgens mij is het wel mooi weer. Gewoon weer een chill dagje, maar dan lekker buiten.

Aankomende week hoef ik niet naar school, omdat het ''reading week'' is. Iedereen van mn floor gaat ook naar huis deze week, dus ben waarschijnlijk helemaal alleen. Maar dat vind ik niet zo erg! Ben van plan om deze week aan school en mn assignments te besteden, zodat ik binnenkort een keer een weekendje mn familie op kan zoeken.

Aanstaande vrijdag komt mn beste vriendinnetje langs, dus daar heb ik ook wel heel veel zin in! Het is dan ook halloween, dus er zijn verschillende feesten en activiteiten hier, dus dat is wel heel leuk! Zie ik ook eindelijk eens een nachtclub van binnen hier, haha.
Tot volgende week!

Liefs,
Shelley

  • 26 Oktober 2014 - 22:45

    Michel:

    Ha die shelly
    Leuk om even een stukje mee te kezen over je verblijf daar aan de andere kant
    Indrukwekkend programma als ik je college zo kan beoordelen
    Je eigen plekje zoeken in de vreemde is ook niet echt makkelijk
    Maar zo te lezen doe je het prima
    Komen ze je lekker af en toe even afleiden
    Afscheid is en blijft moeilijk
    Nou buurvrouw ik ben trots op je op deze manier kom je er wel in de maatschappij
    Ga je goed even doorbijten en we zien je weer snel
    Dikke x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Shelley

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 7425

Voorgaande reizen:

20 September 2014 - 24 December 2014

Study abroad

Landen bezocht: